Tuesday, December 25, 2012

Sambungan sinopsis Episode 56 - Sambungan sinetron Separuh Aku kembali tayang pada Senin, 24 Desember 2012 pukul 21.15 WIB di RCTI


Sutradara : Agusti Tanjung
Produser : Leo Sutanto
Cerita & Skenario : Hilman Hariwijaya
Desain Produksi : Heru Hendriyarto
Produksi : SinemArt (2012)

Lagu Tema : Separuh Aku
Penyanyi : Noah
Pencipta : David & Ihsan Nurrachman
Produksi : PT. Musica Studios's

Pemain Separuh Aku:

Asmirandah, Rezky Aditya, Miller Khan, Michella Putri, Kevin Andrean, Putri Anne, Ari Wibowo, Vira Yuniar, Adipura, Shueil, Malaki, Shelsi Valencia, Tengku Ryan, Tia Ivanka, Johan Jehan

Asmirandah sebagai Adara - (Anak Kandung Pak Sandy dan Bu Marni
Anak Tiri Sudiro)
Rezky Aditya sebagai Rama
Miller Khan  sebagai Dennis
Michella Putri sebagai Maya
Kevin Andrean sebagai Reza - (Sahabat Andara)
Putri Anne sebagai Naning - (Pacar Reza)
Tia Ivanka   - Bu Tia (Ibu Maya)
Ari Wibowo sebagai Pak Sandy - (Ayah Maya dan Andara)
Adipura sebagai    Sudiro  - (Ayah Adara)
Vira Yuniar sebagai Marni - (Ibu Adara)
Johan Jehan - Pak Eddy (Ayah Dennis)
Triningtyas - Bu Ida (Ibu Dennis)
Suhel Fahmi sebagai Andi - (Keponakan Rama)
Malaki sebagai - Adit (Keponakan Rama)
Shelsi Valencia sebagai  Andien - (Keponakan Rama)

Sinopsis Separuh Aku Episode 56 pada 24 Disember 2012

Kisah Separuh Aku sambung menceritakan tentang acara lamaran dan meminang antara Rama dan Adara. Menurut Sudiro dan sekeluarga itu tidak tidak menjadi masalah baginya kalau Adara dipinang oleh Rama. Dengan nada suara yang perlahan, Sudiro tanya Marni di mana Adara. Sudiro takut kalau seandainya Adara kabur lagi kaya waktu Dara menikah sama Dennis dulu. Namun menurut Adara itu tidak mungkin kerana waktu Adara kabur dulu kerana dikawin paksa sama Sudiro. Sambung Marni lagi mungkin Adara sedang bersiap-siap. Sudiro terus berasa bimbang. Rama juga turut risau apabila Adara belum muncul lagi. Dalam hatinya dia terus berfikir tentang Adara hingga menyebabkan dia panas dingin begitu.

Adara keluar kelihatan begitu anggun dan cantik sekali. Semua orang memandang ke arah Adara. Marni menemani Adara ke tempat duduknya. Rama terpegun dengan kecantikannya. Sudiro minta Rama lanjutkan lamarannya itu. Rama memuji kecantikan Adara. Adara cuma memberi senyuman yang manis pada calon suaminya itu. Acara lamaran dan meminang dimulakan.
Rama: Dara, mahukah kamu menjadi istri aku?
Dara: Saya menerima lamaran dari Rama dan saya bersedia menjadi calon istri dari Rama.
Rama mengucapkan terima kasih pada Dara kerana telah menerima lamaran daripadanya. Andien, Andi dan Adit gembira sekali kerana Adara akan tinggal bersama mereka dan menjadi ibu kepada mereka tidak lama lagi.

Rama tanya pada Ustaz apakah yang mereka perlu siapkan dalam pernikahan mereka. Ustaz memberitahu mereka bahawa pernikahan itu harus memenuhi lima syarat sah pernikahan.
1. Harus ada calon mempelai pria.
2. Harus ada calon mempelai wanita.
3. Ada wali nikahnya.
4. Ada dua orang saksi minima.
5. Diijab kabul.

Adara tanya pada Ustaz apakah ketentuannya wali nikah itu. Jawab Ustaz lagi wali itu haruslah orang tua kandungnya sendiri. Jadi tidak bisa dia menikah dirinya sendiri tapi harus dinikahkan oleh orang tua atau bapa kandungnya. Mendengarnya, Adara tidak tahu apa yang harus dikatakannya lagi, Marni turut memandang ke arah mereka sewaktu ingin menghidangkan minuman buat mereka. Adara tanya sekiranya ayahnya meninggal bagaimana. Jawab Ustaz seandainya ayah kandungnya meninggal, bisa-bisa saja wali nikahnya saudara kandung atau dari ayahnya. Tetapi kalaulah misalnya si ayahnya masih hidup, tapi posisinya jauh. berusahalah mendapatkan izin dari ayah kandungnya tadi. Kalau tidak ada izin maka pernikahannya tidak sah. Adara bingung mendengar kata-kata Ustaz. Marni pula menumpahkan minuman yang dipegangnya. Semua orang memandang ke arah Marni. Marni berasa bersalah kerana selama ini dia sudah berbohong sama Adara kalau bapa kandungnya sudah meninggal. Marni serba salah kerana Adara sudah tiga kali gagal nikah sama Dennis, masa kan dia harus gagal juga sama Rama? Apakah Adara selalu gagal kerana dia tidak mendapat restu dari ayahnya.

Terus ikuti babak-babak seterusnya dalam Separuh Aku.

Kredit yang diberikan pada http://helloskyblu.blogspot.com/ sekiranya telah diambil sinopsisnya amat dihargai.

Terlebih dahulu saya ingin meminta maaf kerana terdapat banyak kesilapan dalam ejaan, struktur ayat dan tatabahasa sewaktu saya menulis sinopsis ini. Terima kasih kepada semua yang telah singgah di sini.

Layar Drama Indonesia: Separuh Aku Episode 56 pada 24 Disember 2012

Preview Layar Drama Indonesia: Separuh Aku Episode 56

Layar Drama Indonesia: Separuh Aku Episode 56 Part 1

Layar Drama Indonesia: Separuh Aku Episode 56 Part 2

Layar Drama Indonesia: Separuh Aku Episode 56 Part 3-3

sumber: (Terima kasih dan kredit diberikan kepada
http://www.sinemart.com/
http://www.rcti.tv/
http://id.wikipedia.org/
  Channel
 MrSakti7799 Channel
crystle1987 Channel
emeraldL2009 Channel
lynnaandyou Channel
dan semua pihak atas sumber maklumat dan gambar)

0 comments :

Online Visitors

Thank you for dropping by