Tuesday, December 25, 2012

Sinopsis Episode 56 - Sambungan sinetron Separuh Aku kembali tayang pada Senin, 24 Desember 2012 pukul 21.15 WIB di RCTI


Sutradara : Agusti Tanjung
Produser : Leo Sutanto
Cerita & Skenario : Hilman Hariwijaya
Desain Produksi : Heru Hendriyarto
Produksi : SinemArt (2012)

Lagu Tema : Separuh Aku
Penyanyi : Noah
Pencipta : David & Ihsan Nurrachman
Produksi : PT. Musica Studios's

Pemain Separuh Aku:

Asmirandah, Rezky Aditya, Miller Khan, Michella Putri, Kevin Andrean, Putri Anne, Ari Wibowo, Vira Yuniar, Adipura, Shueil, Malaki, Shelsi Valencia, Tengku Ryan, Tia Ivanka, Johan Jehan

Asmirandah sebagai Adara - (Anak Kandung Pak Sandy dan Bu Marni
Anak Tiri Sudiro)
Rezky Aditya sebagai Rama
Miller Khan  sebagai Dennis
Michella Putri sebagai Maya
Kevin Andrean sebagai Reza - (Sahabat Andara)
Putri Anne sebagai Naning - (Pacar Reza)
Tia Ivanka   - Bu Tia (Ibu Maya)
Ari Wibowo sebagai Pak Sandy - (Ayah Maya dan Andara)
Adipura sebagai    Sudiro  - (Ayah Adara)
Vira Yuniar sebagai Marni - (Ibu Adara)
Johan Jehan - Pak Eddy (Ayah Dennis)
Triningtyas - Bu Ida (Ibu Dennis)
Suhel Fahmi sebagai Andi - (Keponakan Rama)
Malaki sebagai - Adit (Keponakan Rama)
Shelsi Valencia sebagai  Andien - (Keponakan Rama)

Sambungan sinetron Separuh Aku kembali tayang lagi pada 24 Desember 2012


Preview Separuh Aku mulai Episode 56

 
Preview Separuh Aku ke-2

Sinopsis ringkas mulai Episode 56


Rama: Dara: Mahukah kamu menjadi istri aku?
Adara: Saya akan bersedia menjadi calon istri dari Rama.


 

Ustaz - Wali nikahnya harus orang tua kandungnya sendiri. Kalau tidak maka pernikahannya tidak sah.
Marni yang juga berada di situ terkejut mendengar kata-kata Ustaz dan minuman yang mahu dihidangkannya tertumpah ke lantai.


Marni memberitahu Adara bahawa papa kandungnya masih hidup. Adara memandang wajah ibunya membisu seribu kata. Adara bingung apakah sebenarnya maksud ibunya itu.



Babak lain menceritakan Maya sedang berada di tingkat atas rumahnya ingin membunuh diri.
Sandy: Maya, kamu tunggu Maya. 


Maya menerangkan pada Rama bahawa sebenarnya dia yang menabrak orang tua Andien, Andi dan Adit, iaitu kakak dan kakak ipar Rama.


Adara pengsan setelah menerima panggilan mengenai Rama.

 
Dennis, Sudiro dan Marni membawa Adara ke rumah sakit. Babak-babak penghujung sedutan Separuh Aku menunjukkan Maya tidak mahu melihat Rama dan Adara bersama dan dia berhasrat dengan memisahkan mereka. Rama dan Maya terlibat dalam kemalangan. Apakah mereka akan terselamat? Semuanya akan terjawab dalam sambungan kisah "Separuh Aku" yang akan mulai tanyangannya kembali pada 24 Disember 2012. Jangan lupa untuk terus menonton kisah yang semakin menarik dan menyayat hati ini.

Sila klik di sini untuk sambungan seterusnya sinopsis Episode 56 yang disiarkan pada 24 Disember 2012
 
sumber: (Terima kasih dan kredit diberikan kepada
http://www.sinemart.com/
http://www.rcti.tv/
http://id.wikipedia.org/
  Channel
 MrSakti7799 Channel
crystle1987 Channel
emeraldL2009 Channel
lynnaandyou Channel
dan semua pihak atas sumber maklumat dan gambar)

0 comments :

Online Visitors

Thank you for dropping by