Wednesday, December 30, 2009

EPISODE 11 -- SINOPSIS SINETRON TASBIH CINTA PADA 30 DISEMBER 2009 PUKUL 2.00 PETANG DI TV3 - Laudya Chintya Bella sebagai Bella


Sinopsis Tasbih Cinta Episod 11 dalam slot sinetron TV3 pada 30 Disember 2009
Sila klik di sini untuk mengikuti sambungan sinopsis sinetron Tasbih Cinta Episode 9 pada 28 Disember 2009

Sila klik di sini untuk mengikuti sambungan sinopsis sinetron Tasbih Cinta Episode 10 pada 29 Disember 2009

Sila klik di sini untuk mengikuti sambungan sinopsis sinetron Tasbih Cinta Episode 12 pada 31Disember 2009

Sinetron: Tasbih Cinta
Terbitan: MD Entertainment
Lagu Pembukaan Tema: Menyesal oleh Ressa Herlambang
Penutup Tema: Menyesal oleh Ressa Herlambang
Jumlah episode: 105


Dibintangi oleh:

Laudya Chintya Bella sebagai Bella
Andrew Andika sebagai Jo
Bayu Kusuma Negara sebagai Rafi
Helsi Herlinda
Dicky Chandra
Nella Anne
Benny Ruswandi
Nenny Triana
Alessia Cestaro
Bobby Rakhman sebagai Elsye

**********************************************************************


Video klip Menyesal (Lagu Tema OST Tasbih Cinta) - Ressa Herlambang


Pembukaan Tema Tasbih Cinta/Opening Theme Song Tasbih Cinta


Lirik Lagu Menyesal (Lagu Tema Tasbih Cinta) - Ressa Herlambang

semula ku tak yakin
kau lakukan ini padaku
meski di hati merasa
kau berubah saat kau mengenal dia

reff:

bila cinta tak lagi untukku
bila hati tak lagi padaku
mengapa harus dia yang merebut dirimu

bila aku tak baik untukmu
dan bila dia bahagia dirimu
aku kan pergi meski hati tak akan rela

* terkadang ku menyesal
mengapa ku kenalkan dia padamu

repeat reff [2x]
repeat *

**********************************************************************
Sambungan kisah sinetron Tasbih Cinta penghujung Episode 11 pada 30 Disember 2009


Kenapalah aku bodoh sangat dan nampak kabur depan Pak Jojo?
Jika Pak Jojo tahu perasaan aku padanya bagaimana? Bella berkata pada dirinya.


Sekarang aku harus berpura-pura kalau aku tiada perasaan sama Pak Jojo.
Bella meminjam telefon untuk menghubungi ibunya. Juleha gembira mendapat panggilan daripada Bella.





Juleha: Bella, ada apa?
Bella: Bella mahu beritahu ibu bahawa kalau malam ini Bella tidak dapat balik cepat kerana mahu temankan Pak Jojo untuk perniagaan mesyuaratnya.
Juleha: Ibu tak kisah yang penting lepas siap kerja, cepat-cepat pulang.




Lina tanya ada apa pada Bella. Juleha beritahu anaknya bahawa Bella telah meminta kebenaran daripadanya untuk pulang lewat sedikit kerana temankan bosnya mesyuarat. Tetapi Lina kurang senang mendengar tentangnya dan minta ibunya suruh Bella pulang cepat. Juleha menegur anaknya dan melarang Lina cakap begitu. Bella terdengar perbualan tersebut. Juleha minta Bella jangan mendengar semua apa yang dikatakan Lina dan teruskan kerjanya dan berhati-hati.


Nampaknya Lina sangat marah sebab aku tak boleh balik dengan cepat (suara hati Bella berkata) Dia pasti berasa bosan dan kesepian. Baik aku menghubungi Elsye. Mudah-mudahan Elsye dapat menemani Lina di rumah.




Elyse: Aku rindukan kamu. Kamu di mana? Bila kamu pulang kerja? Boleh aku ke rumah kau.
Bella: Elyse, boleh tak kamu tolong aku bawa Lina keluar jalan-jalan? Malam ini aku terpaksa temankan Pak Jojo dan pulang lewat.
Elsye: Kamu sibuk dengan kerja saja. Dulu bila Lina sakit kamu ada masa. Bila Lina dah sembuh kamu sibuk kerja.
Bella: Aku pun rasa bersalah. Sejak Lina keluar dari rumah sakit aku tak pernah ajak dia berjalan.
Elsye: Jangan bersedih. Dia pasti faham.
Bella: Kalau begitu aku masuk kerja dulu. Tolong aku ya..



Jojo tidak dapat menyediakan dokumen tersebut kerana menurut keraninya, mesin sudah rosak dan ia tidak dapat dibaiki hingga ke keesokan hari.

Jojo: Kalau begitu, bawa masuk dokumen itu ke pejabat saya.
Kerani: Baik Pak.




Kiki pada dirinya: Yess.. rancangan aku berjaya. Mujur Pak Jojo tidak tahu tentang hal ini. Kalau tidak mati aku.



Rafi: Bagaimana kerjanya?
Kiki: Beres. Aku dah rosakkan mesin fotokopi. Juruteknik hanya boleh baikinya itu esok. Cepat nanti Jojo datang.
Kiki ternampak Jojo datang dan dia ingin larikan diri dari situ.









Jojo: Apa kamu buat dengan kereta abang?
Rafi: Tak... Hebat kereta abang. Dah pasti.
Jojo: Kalau tak, takkan aku beli. Apa kamu buat dengan kereta ini?
Rafi: Tak, aku tak buat apa-apa dengan kereta abang. Aku cuma mahu lihat enjin kereta abang. Kawan aku yang kerja di bengkel kata kereta begini banyak masalah. Berhati-hatilah.


Jojo: Dasar licik kamu ini.
Aku tahu helah kamu. Aku tahu kamu pura-pura sakit perut kerana tak mahu pergi ke majlis itu. Sekarang kamu pula kata kalau kereta abang bermasalah supaya kamu boleh keluar dengan Kiki. Rafi, aku ini abang kamu. Aku kenal kamu dari kecil. Rafi, kalau kamu mahu keluar jangan guna kereta ini.



Jojo: Sekarang beri kuncinya.




Rafi tanya Kiki keluar dari mana. Sepatutnya dia sewaktu nampak Jojo tadi, kamu beritahu aku. Jangan pergi terus saja.
Kiki: Sorry, aku tak tahu nak buat apa! Nampaknya rancangan kamu menjadi.
Rafi: Jelaslah. Malam ini Jojo sama Bella pasti jatuh cinta. Dan semua rancangan aku pasti berjaya.
Kiki: Tapi aku ragu.
Rafi: bagaimana pula. Baru sebentar tadi kamu yakin. Sekarang ragu pula.
Kiki: Pada pendapat aku, Jojo itu kan gentleman. Jadi dia pasti tanggungjawab. Dia bukan lelaki yang suka cari kesempatan.
Rafi: Terus...?
Kiki: Sia-sia saja kita perangkap dia. Jojo tak akan sentuh Bella.
Rafi: Ki, segentleman macam mana pun, jika ada gadis secantik Bella dan berdua semalaman, dia pasti cair juga.




Rafi: Dulu aku ada kawan. katanya lelaki macam kucing. Jika diberi ikan terus diterkam. Rancangan aku pasti berhasil. Kamuj lihat saja, Jojo bakal masuk dalam perangkap aku.


Kisah ini bersambung dalam Episode seterusnya iaitu Episode 12 pada hari esok.

**********************************************************************
Sambungan sinopsis sinetron Tasbih Cinta Episod 11

RAFI marah besar lantaran BELLA tak mau menerima ucapan terimakasihnya. RAFI merasa tersinggung dan menganggap BELLA merendahkannya. RAFI pun mengejar sampai rumah BELLA.

Tapi saat sampai di rumah BELLA, JULEHA justru mengucapkan terimakasih pada RAFI. JULEHA bilang kalau BELLA sudah cerita soal RAFI, bahwa RAFI yang telah menolong BELLA memberikan pekerjaan pada BELLA dan mengantarkan BELLA pulang. RAFI terhenyak karena ternyata BELLA tak pernah menjelek-jelekkan dirinya, justru memuji dirinya dihadapan orang lain.

Kejadian itu membuat RAFI sadar kalau sikapnya selama ini pada BELLA sudah keterlaluan. RAFI lalu mulai merubah sikapnya. Ia tak lagi menghina dan mencaci BELLA.

Di lain pihak, JOJO juga makin perhatian pada BELLA. BELLA tentu saja senang. Karena jauh di dalam lubuk hatinya, BELLA juga mulai suka dan simpati pada JOJO. Biarpun JOJO itu keras dan kaku orangnya, tapi pada dasarnya JOJO baik dan perhatian. Perasaan BELLA makin berbunga-bunga saat JOJO menjemput dirinya yang tengah terjebak macet dan mengantarkannya hingga sampai kantor klien.

SURYA yang tak sengaja melihat keakraban dan kedekatan BELLA dengan JOJO, merasa marah dan kesal. SURYA tak suka melihat anaknya bergaul dengan orang biasa dan rendahan macam BELLA.

Sementara itu, LINA juga mulai merasa iri dan cemburu pada BELLA, lantaran kedua orangtuanya mulai memuji-muji dan menyanjung BELLA. LINA lalu bertekad untuk bekerja kantoran seperti BELLA.

Rasa iri dan cemburu bukan hanya menghinggapi LINA, tapi juga RAFI. RAFI cemburu dan tak suka melihat kedekatan antara BELLA dengan JOJO. Rupanya, KIKI pun mulai suka pada BELLA.





Sinopsis sinetron Tasbih Cinta Episode 11 versi gambar

***********************************************************************
Sambungan kisah sinetron Tasbih Cinta Episode 11

Sambungan kisah sinetron Tasbih Cinta Episode 11 Part 1


Sambungan kisah sinetron Tasbih Cinta Episode 11Part 2


Sambungan kisah sinetron Tasbih Cinta Episode 11Part 3


Sambungan kisah sinetron Tasbih Cinta Episode 11Part 4

***********************************************************************
(Terima kasih dan kredit diberikan kepada MD Entertainment, http://www.indosiar.com, TV3, TV9, http://id.wikipedia.org, sayangsayangku Channel dan semua sumber atas maklumat dan gambar Tasbih Cinta)

0 comments :

Online Visitors

Thank you for dropping by