Wednesday, March 5, 2008

I WATCHED THE MOVIE "ANAK" BY ERRA FAZIRA AND IDA NERINA AT TGV CINEMA KINTA CITY

"TEPUK AMAI AMAI BELALANG KUPU KUPU, TEPUK BIAR RAMAI, NANTI MALAM UPAH SUSU..." At night when I thought of this lyrics from "Anak" I felt a little chill. For those of you who have seen this movie you will know what I meant. This morning I did not feel the chill anymore and this song normally sang for babies and toddlers is just like any other normal song to me. I used to sing this song too during my primary school days.

We went to Jusco just now and watched the movie "Anak" at TVG Cinema (Tanjong Golden Village) Kinta City at 11.20am. The duration of the movie is about 90 minutes.




























When I listen to the soundtrack theme song "Melankolia" of the movie "Anak", I thought the song was just an average rating to me but after listening it for the 2nd time I begin to like this song. Now I am listening it for few more times already. Melankolia is sang by Ning Baizura and composed by Audi Mok and lyrics by Ab. Samad.

I have a little bit of the synopsis of "Anak" for you. For those who have yet to watch this movie, do invite your family, relatives or friends to watch with you. This movie started screening in the cinema since 21st February 2008.

The story is about Nita, acted by popular Erra Fazira (Erra Fazira is married to Engku Emran in October 2007) and Kay acted by Ida Nerina (she is also one of the cast in "Pontianak Harum Sundal Malam Part 1")

The movie "Anak" is a horror and a bit of thriller movie about Nita, working as a book translator who moved to a new home to start her new life again after experiencing a traumatic past. After moving in, Nita frequently experiences seeing a boy in the house.

When Nita told Kay (who works as a model) her cousin sister about the sightings of the little boy that she kept seeing in the house, Kay tried to convince Nita that it was just her imagination. Before this Nita had always been seeing the same little boy in her dreams and night mares about it.

Kay advises Nita to see a psychiatrist and later on she soon realises that Nita’s trauma is somehow linked to her . The story continues... I like the ending of the story. They finished up the story in a special and unpredictable way. Do not forget to watch this movie to know the ending of the show. This movie is produced by Soong Ai Ling and directed by Barney Lee.



Cerita seram "Anak" adalah sebuah filem yang dibintangi oleh Erra Fazira dan Ida Nerina. Filem arahan Barney Lee ini adalah terbitan "Syarikat penerbitan Box Lite Film". Tema lagu Anak "Melankolia" dinyanikan oleh Ning Baizura yang dikarang oleh Audi Mok dan lirik senikata oleh Ab. Samad.

Cerita ini mengisahkan tentang Nita (dibintangi oleh Erra Fazira) yang ingin memulakan hidup baru di bandar. Nita merupakan seorang gadis ayu yang bekerja sebagai seorang penterjemah buku(translator). Kay (dibintangi oleh Ida Nerina) adalah sepupu kepada Nita. Dia merupakan seorang peragawati terkemuka yang berada di kemuncak kerjayanya.

Semenjak Nita pindah ke rumah sewa barunya, dia mula diganggu oleh seorang budak laki-laki kecil. Gangguan budak kecil ini membuatkan Nita berasa takut dan dia terus memberitahu Kay mengenai tentang apa yang dilihatnya di rumah itu. Kay berasa sukar untuk menerima apa yang dikatakan oleh Nita dan sebaliknya Nita dipujuknya supaya berjumpa dengan pakar psikologi. Dengan ini Nita mula meragui dirinya sendiri dan sering berada dalam perasaan takut dan terganggu.

Sementara itu pula, Kay mendapat tahu Mak Mek telah meninggal dunia setelah membuat satu panggilan. Sewaktu Kay pergi ke pengebumian Mak Mek, dia berasa terkejut apabila mendapati bahawa Mak Mek mumpunyai seorang adik kembar yang bernama Mak Mah. Mak Mah menasihati Kay supaya Kay memberhentikan apa yang diamalkannya sebelum terlambat. Kay cuba menafikannya dan sebaliknya menjawab dengan mengatakan dia tidak faham apa yang dimaksudkan oleh Mak Mah dan beredar dari situ.

Nita kemudiannya menerima nasihat Kay untuk berjumpa dengan seorang pakar psikologi, Doktor Amar yang pada mulanya tidak percaya kepada apa yang diceritakan oleh Nita.

Dalam satu babak yang lain mengisahkan enam bulan yang lalu, Nita dirogol oleh tiga orang lelaki dan dipujuk oleh Kay untuk menggugurkan kandungannya setelah mendapati dirinya mengandung.

Selepas Nita menggugurkan kandungannya, Nita pengsan akibat pendarahan yang masih belum berhenti dan dihantar ke hospital. Semasa dia dirawat di hospital, Nita diberitahu oleh seorang doktor lain yang dia tidak boleh mengandung lagi selepas itu akibat cedera yang berlaku di leher rahim.

Semenjak itu, terdapat banyak kejadian pelik yang berlaku dengan kemunculan seorang budak kecil dan seterusnya pembunuhan yang kejam juga terjadi. Hidup Nita dan Kay semakin terancam.

Untuk mengetahui mengapa budak kecil itu sering muncul dalam hidup mereka jangan lupa untuk menonton "Anak" dengan keluarga atau rakan-rakan anda. Anak mula ditayang di pawagam pada 21hb. Feb 2008. Selamat menonton.


Do continue to click ads. by nuffnang that is displayed on the left side of Sapphire Blu's blog. You will have so much to see from there. Thank you.

1 comments :

Aeryn Chow said...

thank you for your message but i am feeling good now.

Wow, daddy wanted to watch this movie but I must go as well so I am not sure how daddy is going to go without me... :)

Online Visitors

Thank you for dropping by