Tuesday, October 20, 2009

EPISODE 85 - SAMBUNGAN SINETRON SEKAR PADA 20 OKTOBER 2009 PUKUL 3.00 PETANG DI ASTRO PRIMA SETIAP HARI ISNIN - JUMAAT


Sinetron Sekar mula menemui penonton pada 23 Jun 2009 pukul 2.00 petang dan 11.00 malam setiap hari Isnin hingga Jumaat dan siaran ulangannya pada keesokan hari pada pukul 4.00 petang - Episode 85 dari Isnin hingga Jumaat pukul 3.00 petang dan siaran ulangan pada 11.00 malam

**********************************************************************

Tema Pembukaan Baru Sekar

**********************************************************************
Sambungan sinopsis sinetron Sekar Episode 85 pada 20 Oktober 2009

Rendra mencari Sekar dengan menemui Risma, ibu Sekar tetapi ibunya tidak memberitahu keberadaan Sekar. Ibunya hanya menceritakan semua kejadian-kejadian yang menimpa Sekar selama Rendra sakit dan tidak sadarkan diri. Mendengar semuanya itu Rendra sangat marah dan benci pada Yurika dan Talia yang sudah membohongi nya selama ini.

Sekar, Syifa dan Rimba berhasil ditemukan orangg suruhan Yurike, Rimba berhasil menghabisi penjahat itu, Rendra pun menemukan mereka. Rendra lalu menemui Yurika dan Talia dan bilang ingin menceraikan Talia demi untuk kembali kepada Sekar. Talia terpukul dan ingin bunuh diri tapi berhasil ditahan oleh Rendra. Rimba menanyakan perasaan Sekar kepada Rendra, Sekar bingung untuk mengungkapkan perasaanya kepada Rendra, Rimba pun senang karena masih ada kesempatan mendekati Sekar.

Rimba sedar dan Sekar dan Syifa berada di sisinya. Rendra cemburu melihat Sekar bersama Rimba di hospital. Yurika menampar Rendra kerana dia berani melawan cakapnya. Yurika tidak peduli dan ingin menjemput Syifa pulang. Yurika minta Syifa pulang bersamanya tetapi Syifa enggan. Rendra minta Yurika lepaskan Syifa dan sebagai papa Syifa katanya dia ingin Syifa tinggal bersama Sekar. Rendra kata sebentar lagi dia bukannya menantu Yurika lagi kerana Rendra kata dia tahu selama ini dia pisahkan Sekar dengan cara licik dan dia tidak mahu ditipu lagi. Menurut Rendra lagi berpisah dengan Sekar adalah kesilapannya yang paling besar dalam hidupnya.

Rimba tanya kenapa Sekar masih risau lagi walaupun Syifa sudah bersamanya. Rimba tanya bagaimana sekiranya Rendra ingin kembali ke pangkuannya. Adakah Sekar masih cintakan Rendra. Rimba nasihati Sekar dan katanya pasti ada jalan untuk mereka bersatu kembali. Rimba yakin Rendra pasti akan berpisah dengan Talia untuk bersama Sekar semula.

Di rumah, Yurika kata Rendra tidak tahu berterima kasih kerana tanpa bantuan dia dan Talia dia sudah mati. Rendra kata dia akan bayar hutangnya kepada Yurika suatu hari nanti. Yurika minta Rendra tarik kata-katanya. Talia sedih mendengar apa yang dikatakan Rendra. Talia tidak mahu Rendra meninggalkannya tetapi Rendra terus pergi dari situ. Talia menangis teresak-esak setelah Rendra pergi. Sekar memberitahu Rimba dia sudah tidak pasti lagi samada dia masih cintakan Rendra. Dulu memang dia sangat mencintainya tetapi Sekar dapat rasakan perasaannya terhadap Rendra sekarang sudah tidak seperti dulu lagi. Rendra mengemaskan barangnya dan Talia merayu kepada Rendra agar tidak meninggalkannya dan kembali bersama Sekar. Risma tanya Sekar adakah dia mahu kembali bersama Rendra. Sekar kata perasaannya sudah berbeza terhadap Rendra dibandingkan dulu dia sangat mencintai Rendra. Sekar rasa serba salah. Bagaimanakah kesudahan cerita "Sekar" Episode 85? Kisahnya bersambung....

**********************************************************************



Sambungan kisah sinetron Sekar Episode 85 pada 20 Oktober 2009


Sambungan kisah sinetron Sekar Episode 85 Part 1


Sambungan kisah sinetron Sekar Episode 85 Part 2


Sambungan kisah sinetron Sekar Episode 85 Part 3


Sambungan kisah sinetron Sekar Episode 85 Part 4


Sambungan kisah sinetron Sekar Episode 85 Part 5


Sambungan kisah sinetron Sekar Episode 85 Part 6

**********************************************************************

(Terima kasih dan kredit diberikan kepada Astro Prima, http://www.rcti.tv, Sinemart, http://id.wikipedia.org dan semua pihak atas semua sumber atas maklumat dan gambar sinetron Sekar)

0 comments :

Online Visitors

Thank you for dropping by