Wednesday, October 13, 2010

Episode 45 - Sinetron Cinta Kirana pada 13 Oktober 2010 di Astro Ria setiap hari Isnin - Jumaat pada jam 6.30 petang


Sinetron Cinta Kirana Setiap Hari Isnin - Jumaat pada jam 6.30 malam - 7.30 malam di Astro Ria

Sila klik di sini untuk mengikuti sinopsis sinetron Cinta Kirana Episode 1 - 50

Sila klik di sini untuk mengikuti sinopsis sinetron Cinta Kirana Episode 51 - 78

Sila klik di sini untuk mengikuti sinopsis sinetron Cinta Kirana Episode 91 - 93 (Episode Akhir)

Pelakon/Pemain



Synopsis

It begins when Sita met her long separated ex-boyfriend, Rama. The two folks agreed to pass their love that used to fail, onto their grand children. Sita was happy and imagined a better life for Kirana, her granddaughter. So does Rama for his grandson, Galang. Kirana and Galang that used to quarrel ended up falling in love.

Disaster comes when Rama and Galang got into an accident. Rama passed away, while Galang’s body was never found. Kirana became the back-bone of the family. She then met Evandra, a publishing boss that hates women. Evandra changed because of Kirana and grew to like her; meanwhile, Kirana’s love is only for Galang. One day, Galang returned but as Mischa, Galang’s twin. He did this as he could not bear to leave Renata who helped him from the accident.

Galang was happy that Kirana took care of the family, but he was shattered as he couldn’t return his love to Kirana, Kirana was hurt, Galang was hurt even more.

Berawal dari perjumpaan kembali antara Sita dengan mantan kekasihnya, Rama, yang dulu terpisah, pasangan jompo ini sepakat menyambung tali jodoh mereka yang dulu gagal ke cucu masing-masing. Sita bahagia dan membayangkan kehidupan Kirana, cucunya, bakal membaik seperti harapannya. Begitu pula harapan Rama terhadap cucunya, Galang. Kirana dan Galang yang tadinya sering bertengkar, akhirnya saling jatuh cinta.

Musibah datang ketika Rama dan Galang mengalami kecelakaan. Rama meninggal dan mayat Galang tak ditemukan. Akhirnya Kirana menjadi tulang punggung keluarga. Ia kemudian bertemu Evandra, bos penerbitan yang benci perempuan. Karena Kirana, Evandra berubah dan mulai menyukai Kirana, namun cinta Kirana hanya untuk Galang. Suatu hari tiba-tiba Galang muncul lagi, tapi dia mengaku sebagai Mischa, adik kembar Galang. Dia sengaja melakukan hal itu karena tidak tega meninggalkan Renata yang telah menolongnya dari kecelakaan tempo hari.

Galang bahagia Kirana menjaga keluarganya, namun juga hancur karena mustahil mengembalikan cintanya untuk Kirana. Kirana terluka, Galang lebih terluka.
source: http://www.mdentertainment.net/

Sambungan kisah Cinta Kirana Episode 43

Sambungan kisah Cinta Kirana Episode 43 Part 1

Sambungan kisah Cinta Kirana Episode 43 Part 2

Sambungan kisah Cinta Kirana Episode 43 Part 3

Sambungan kisah Cinta Kirana Episode 43 Part 4

Sambungan kisah Cinta Kirana Episode 43 Part 5

Sambungan kisah Cinta Kirana Episode 44

Sambungan kisah Cinta Kirana Episode 44 Part 1


Sambungan kisah Cinta Kirana Episode 44 Part 2

Sambungan kisah Cinta Kirana Episode 44 Part 3

Sambungan kisah Cinta Kirana Episode 44 Part 4

Sambungan kisah Cinta Kirana Episode 44 Part 5

Sambungan kisah Cinta Kirana Episode 45

Sambungan kisah Cinta Kirana Episode 45 Part 1

Sambungan kisah Cinta Kirana Episode 45 Part 2

Sambungan kisah Cinta Kirana Episode 45 Part 3

Sambungan kisah Cinta Kirana Episode 45 Part 4

Sambungan kisah Cinta Kirana Episode 45 Part 5



Sambungan sinopsis sinetron Cinta Kirana Episode 45

Pak Tejo yang terlanjur mengeluarkan kata-kata membuat Riana curiga. Tetapi kata-kata Galang dapat meredakan kemarahan dan kecurigaan Riana terhadap semua itu dan Riana bersedia untuk melanjutkan projek syuting filem tersebut.


Pak Tejo dan Kirana turut gelisah dan risau apakah Riana akan syak sesuatu. Namun Galang dapat meredakan keadaan:


Galang: Riana, aku sengaja menyuruh Pak Tony cakap begitu.
Riana: Kenapa, Galang? Apa maksud...
Galang menerangkan kepada Riana maksud sebenarnya dia sengaja minta Pak Tony buat begitu untuk kebaikan menaikkan nama filem mereka. Akhirnya Riana percaya pada Galang.
Galang minta Riana lanjutkan syuting pada keesokan hari saja.


Di rumah Sandra berkata Riana akan kerugian besar kerana syuting filem itu ditunda.
Tetapi Riana tidak mempedulikan apa-apa yang dikatakan oleh Sandra dan dia terus meninggalkan mamanya lalu masuk ke kamarnya.


Orang tua Choky ingin bertemu dengan Choky tetapi menurut Nadira, Choky sudah keluar kota.
Papa Choky tanya Nadira kenapa Choky keluar kota. Mamanya pula kata pasti Choky kesepian kerana rumah mereka tiada anak kecil.
Mama Choky: Kamu sebagai seorang isteri harus beri keturunan kepada Choky. Kalau saya tahu kesudahannya begini saya tidak akan mengizinkan Choky bernikah dengan kamu dulu.


Nadira cuba memanggil mereka kedua orang tua Choky terus keluar dari rumah Choky.


Raka yang telah berjanji untuk menemui Khansa dan ayahnya ingin berbincang tentang pertunangan mereka. Sewaktu Raka ingin keluar menemui mereka, dia menerima panggilan telefon daripada Nadira yang memberitahunya dia sedang sakit dan minta pertolongan Raka untuk menghantarnya ke rumah sakit. Nadira memberitahu Raka Choky sedang berada di luar kota jadi dia terpaksa meminta tolong daripada Raka. Hal ini menyebabkan Raka lewat tiba untuk temu janji mereka. Ayah Khansa berasa amat marah tentang hal ini dan dia membatalkan rancangan pertunangan anaknya dengan Raka.


Khansa: Pa, kita dah berjam-jam tunggu dia di sini. Mahu tunggu dia sampai jam berapa, pa?
Irfan/Ivan: Sebentar, sayang ya. Kita tunggu sebentar saja.
Khansa: Khansa tak mahu tunggu lagi. Dah berapa kali dia buat saya macam ini. Lebih baik papa telefon mak cik Linda dan beritahu dia Khansa tak mahu bertunang dengan anaknya itu.
Papa Khansa: Ya.
Irfan/Ivan - Helo, Ibu Linda... Raka tidak datang ke sini, bu.
Linda: Apa?
Irfan: Bahkan dia tidak beri khabar sama sekali kepada saya atau Khansa.
Linda: Maaf Pak Ivan. saya benar-benar minta maaf. Saya tidak tahu nak cakap apa lagi.
Irfan/Ivan: Ibu tidak perlu bercakap dengan saya. Lebih baik ibu cakap dengan anak ibu dan suruh anak ibu untuk menjauhi anak saya. Kerana saya tidak mahu lagi dia memohon-mohon untuk memberi dia peluang lagi.
Linda: Pak Irfan/Ivan...
Irfan/Ivan: Maaf, semuanya sudah berakhir.
Linda: Helo.....

Raka tiba dan meminta maaf pada Pak Irfan tetapi dia dan Khansa tidak mahu lagi memberi peluang kepada Raka. Pertunangan Raka dan Khansa terpaksa dibatalkan.


Imran menelefon Raka tanyakan dia kenapa dia lambat tiba untuk temu janji Khansa dan ayahnya. Raka ingin menjelaskan pada Imran tetapi kata Imran Raka telah mengecewakan dia dan mamanya sebelum Raka sempat berkata apa-apa.
Imran: Kamu yang meminta agar Khansa memberi kau peluang. Tapi kamu sendiri telah mensia-siakannya.
Raka: Pa, tadi aku tak bermaksud untuk terlambat. Aku cuma uruskan sesuatu.
Imran: Urusan yang berkaitan dengan Kirana? Ya?
Raka, Raka.. kamu itu masih saja belum bisa melupakan Kirana, Ka.
Raka: Pa, ini tak ada hubungannya sama Kirana.
Imran: Apapun alasan kamu, sepatutnya kamu berpegang pada kata-kata kamu sendiri. Papa benar-benar kecewa sama kamu.


Raka sedih dan tidak tahu harus berbuat apa-apa lagi.







Sementara itu syuting dimulai. Kirana yang menyamar sebagai asisten Galang, bernama Randy membuat Riana tidak senang dengannya.

Riana pada dirinya: Galang itu memang terlalu naif. Kalau aku tak boleh pengaruhi Galang, maknanya aku kena sedarkan budak hingusan itu supaya menjauhi Galang. Aku harus membuat dia menyesal keana telah menjejak kaki di tempat ini.

Riana sengaja mengerjai Kirana dengan menyuruhnya berbuat apa saja. Kirana ingin balas perbuatan Riana terhadapnya lalu dia mengotori gaun Riana sebelum wartawan datang untuk wawancara dengannya. Riana terpaksa menahan malu kerana gaunnya yang sudah kotor itu.


Galang tidak faham kenapa dia tidak mengingati seseorang yang begitu menyayanginya. Seseorang yang telah menganggap nyawa Galang lebih berharga daripada nyawanya sendiri.
Kirana muncul pada waktu Galang sedang memikirkan tentan Atuk Rama dan berkata:
Kirana: Mungkin aku tak boleh mengembalikan semua ingatan kamu tentang atuk. Tapi kalau kamu mahu aku boleh ceritakan beberapa perkara. Seperti cermin mata yang kamu pegang itu. Ia adalah antara barang kesayangan atuk. Walaupun dah agak nak rosak, tapi atuk tetap saja tak mahu ganti. Sampai sekarang nenek juga masih simpan barang-barang atuk di tempat ini.



Kirana menunjukkan buku puisi kegemaran Atuk Rama pada Galang.
Kirana: Ada satu puisi kegemaran atuk. Dia selalu baca puisi itu kepada aku. Bahkan sebelum kemalangan itu terjadi.
Galang: Seandainya saya bisa ingat semua kenangan ini.
Kirana: Galang, satu masa nanti pasti kamu akan ingat semuanya.
Tiba-tiba Riana menelefon Galang sewaktu Galang dan Kirana sedang bercakap tentang Atuk Rama. Suara Riana panik dan dia meminta Galang menemuinya.




Riana memberitahu Galang dia sedang berada di restoran tempat yang biasa mereka bertemu.
Kirana: Ada apa, Galang? Aku pun tak tahu, Na tapi nampaknya Riana perlukan aku. Aku harus ke sana sekarang.


Galang segera pergi ke restoran yang dimaksudkan Riana dengan penuh tanda-tanya apakah sebenarnya berlaku pada Riana. Tetapi sewaktu dia tiba di sana, Riana sudah meminta para wartawan ke situ juga dan dia mengumumkan pertunangannya dengan Galang de depan mereka.

Riana: Seperti yang saya sudah janjikan hari ini saya akan umumkan khabar yang amat mengembirakan. Saya Riana Marwa akan bertunang semula dengan Galang Pangalila.



Kirana nampak berita tersebut di televisyen dan dia terkejut dengan keputusan yang telah diambil oleh Riana. Adakah Galang benar-benar akan bertunang dengan Riana atau sebaliknya. Terus mengikuti kisah ini dalam episode selanjutnya dalam Episode 46 pada keesokan hari. Sekian kemas kini untuk Episode 45.

sumber: (Terima kasih dan kredit diberikan kepada
http://www.mdentertainment.net/
Astro Ria 104
http://www.indosiar.com/
http://id.wikipedia.org/
sebuahkisah Channel
dan semua pihak atas sumber maklumat dan gambar)

1 comments :

akira_lavendar81 said...

TQ..TQ..TQ..terharunya,dapat juga saya tahu kesinabungan cerita ini..saya harap sangat teruskan usaha menulis sinopsis cerita ini hingga ke akhirnya..very2 best!

Online Visitors

Thank you for dropping by