Friday, September 3, 2010

Episode 17 - Sinetron Cinta Kirana pada 2 September 2010 di Astro Ria setiap hari Isnin - Jumaat pada jam 6.30 petang


Sinetron Cinta Kirana Setiap Hari Isnin - Jumaat pada jam 6.30 malam - 7.30 malam di Astro Ria

Sila klik di sini untuk mengikuti sinopsis sinetron Cinta Kirana Episode 1 - 50

Sila klik di sini untuk mengikuti sinopsis sinetron Cinta Kirana Episode 51 - 78

Sila klik di sini untuk mengikuti sinopsis sinetron Cinta Kirana Episode 91 - 93 (Episode Akhir)

Pelakon/Pemain



Synopsis

It begins when Sita met her long separated ex-boyfriend, Rama. The two folks agreed to pass their love that used to fail, onto their grand children. Sita was happy and imagined a better life for Kirana, her granddaughter. So does Rama for his grandson, Galang. Kirana and Galang that used to quarrel ended up falling in love.

Disaster comes when Rama and Galang got into an accident. Rama passed away, while Galang’s body was never found. Kirana became the back-bone of the family. She then met Evandra, a publishing boss that hates women. Evandra changed because of Kirana and grew to like her; meanwhile, Kirana’s love is only for Galang. One day, Galang returned but as Mischa, Galang’s twin. He did this as he could not bear to leave Renata who helped him from the accident.

Galang was happy that Kirana took care of the family, but he was shattered as he couldn’t return his love to Kirana, Kirana was hurt, Galang was hurt even more.

Berawal dari perjumpaan kembali antara Sita dengan mantan kekasihnya, Rama, yang dulu terpisah, pasangan jompo ini sepakat menyambung tali jodoh mereka yang dulu gagal ke cucu masing-masing. Sita bahagia dan membayangkan kehidupan Kirana, cucunya, bakal membaik seperti harapannya. Begitu pula harapan Rama terhadap cucunya, Galang. Kirana dan Galang yang tadinya sering bertengkar, akhirnya saling jatuh cinta.

Musibah datang ketika Rama dan Galang mengalami kecelakaan. Rama meninggal dan mayat Galang tak ditemukan. Akhirnya Kirana menjadi tulang punggung keluarga. Ia kemudian bertemu Evandra, bos penerbitan yang benci perempuan. Karena Kirana, Evandra berubah dan mulai menyukai Kirana, namun cinta Kirana hanya untuk Galang. Suatu hari tiba-tiba Galang muncul lagi, tapi dia mengaku sebagai Mischa, adik kembar Galang. Dia sengaja melakukan hal itu karena tidak tega meninggalkan Renata yang telah menolongnya dari kecelakaan tempo hari.

Galang bahagia Kirana menjaga keluarganya, namun juga hancur karena mustahil mengembalikan cintanya untuk Kirana. Kirana terluka, Galang lebih terluka.
source: http://www.mdentertainment.net/

Sambungan kisah Cinta Kirana Episode 17 Part 1

Sambungan kisah Cinta Kirana Episode 17 Part 2

Sambungan kisah Cinta Kirana Episode 17 Part 3

Sambungan kisah Cinta Kirana Episode 17 Part 4

Sambungan kisah Cinta Kirana Episode 17 Part 5


Pembukaan Episode 17 menceritakan Eva yang ingin menjodohkan anaknya, Opi dengan Kirana. Semua orang terkejut mendengar hal itu.

Eva: Kenapa diam? Cakaplah.
Aida: Maaf bukan kami tidak menghargai keinginan kalian tapi saya rasa saat ini Kirana tidak bisa serius. Apa lagi untuk mejalin hubungan dengan orang lain. Kalau kalian tidak suka dengan jawapan saya tadi, kami bisa pergi dari sini. (towards the shinystar)
Hilman: Tak begitu Kak Aida, kami semua senang dan tak keberatan Kak Aida dan yang lainnya tinggal di rumah ini. Lagi pula keluarga Kak Aida kan cuma saya. Abang Rama akan marah kalau saya tak pedulikan Kak Aida. Soal Kirana, kalau dia tak mahu menikah dengan Opi tak apa-apa. Saya tak akan memaksa. Dan kalian semua tetap bisa tinggal di sini. (towards the shinystar)

Eva cuma dapat berdiam diri dengan kata-kata suaminya.

Linda tanya Raka dia baru pulang dari mana dan kenapa semalam dia tidak pulang ke rumah. Raka kata dia kepala terperuk di rumah jadi dia cuma ingin keluar tetapi ibunya tahu dia telah bermalam di rumah papanya. (towards the shinystar) Raka jawab tiada salahnya kalau seorang anak pergi menemui papanya. Menurut Linda tiada gunannya Raka berbuat demikian kerana papanya adalah seorang lelaki yang tidak berguna dan dia tak layak dijadikan ikutan. Namu begitu Raka tetap katakan dia amat menghormati papanya dan dia tak pernah mempunyai sebarang anggapan buruk terhadap papanya. Oleh itu, Raka minta mamanya jangan sekali-kali menyalurkan perasaann mamanya padanya kerana dia tidak akan sekali-kali mengikut perasaan mamanya. (towards the shinystar)


Raka pergi ke rumah Hilman untuk bertemu dengan Kirana secara diam-diam tanpa disedari Kirana. Selepas kejadian Hilman minta keluarga Aida terus tinggal di rumah mereka, Eva terus tidak puas hati dan marah-marah pada Hilman. Walaupun Hilman minta Eva merendahkan suaranya agar tidak didengar oleh Kirana dan yang lainnya, tetapi Eva terus meninggikan suaranya itu. Eva kata mereka semua cuma menyusahkan saja. Kirana yang terdengar semua itu berasa tidak enak.



Hilman: Awak dengar semua percakapan saya tadi? (towards the shinystar)Maafkan kata-kata isteri saya, ya? Kirana: Seharusnya saya yang patut minta maaf kerana saya tidak dapat memenuhi kehendak bapak untuk bernikah dengan Opi.
Hilman: Bapak juga tak boleh memaksa orang bernikah tanpa cinta, Kirana. Walaupun demi kepentingan anak bapak sendiri.
Kirana: Aku nak cari kerja di luar, pak. (towards the shinystar)
Hilman: Untuk apa, Kirana?
Kirana: Aku tak bisa tinggal di sini tanpa melakukan apa-apa. Paling tidak izinkan saya membantu perbelanjaan di rumah ini.
Hilman: Kamu tidak perlu buat semua itu.
Kirana: Aku ikhlas ingin membantu, bapak. (towards the shinystar)
Hilman: Bapak kenal dengan seseorang yang perlukan pengasuh anak. Kalau kamu mahu, kamu aku kenalkan pada dia.
Kirana: (dengan gembira) Ya, aku mahu, pak. Terima kasih.


Di cafe, Nadira memberitahu Choky dia bingung dan dia berasa ragu-ragu dengan rancangan pernikahannya dan Raka. Katanya perasaannya amat berbeza. Mungkin itu disebabkan dulu dia berberfikiran bahawa pernikahannya dan Raka akan berlangsung dengan bahagia. (towards the shinystar)

Nadira: Sebab kami dah kenal lama dan saya kenal sangat dengan Raka. Begitu juga sebaliknya. Tapi sekarang, semuanya dah berubah dengan drastik. Aku rasa aku amat jauh daripadanya. Aku tak boleh bercakap dengan dia dan aku tak boleh memahaminya. Yang lebih anehnya lagi,
aku malah rasa lebih nyaman disamping kamu daripada sama Raka.
Choky: Kau tak bergurau kan, Nadira? (towards the shinystar)
Nadira: Tidak Choky. Itu perasaan saya sekarang. Ya, mungkin kita berteman udah lama tapi aku baru sedar kalau perasaan itu memang ada. Choky, boleh aku pinjam bahu kau sebentar? (Suara hati Choky berkata bagaimana dia hendak memberitahu Nadira kalau selama ini dia suka pada dia kerana dia tidak mahu melukakan hati Raka) Raka pergi ke cafe untuk bertemu dengan Choky dan dia melihat Choky sedang berduaan di Nadira. Raka tersenyum sendirian lalu beredar dari situ.




Suara hati Raka: Ternyata dugaan saya selama ini benar. Nadira memang suka sama Choky. Saya harus melakukan sesuatu supaya tak mengecewakan mereka. Ya, udahlah itu akan aku fikirkan kemudian. Sekarang aku harus fikirkan bagaimana caranya untuk membantu Kirana.

Kirana diterima menjadi pengasuh dua orang anak kepada kawan Hilman. Benny memberitahu Raka bahawa detektif yang diupah mereka telah menghubunginya. Menurut Benny dia sangat yakin Galang tidak pernah memberi cek kepada Riana kerana dengan barang bukti yang mereka ada semuanya mengarah ke sana. Salah seorang daripada bekas akauntan di pejabat, Pak Andy berkata Galang kehilangan cek semasa kemalangan. (towards the shinystar) Raka kemudiannya minta Benny menyelesaikan hal itu dengan secepat mungkin. Menurut Benny lagi, surat dari polis sudahpun dikirimkan pada Riana dan mereka cuma tinggal cari bukti dan saksi utama.


Riana menerima surat dari pihak polis. Dia dengan cemas memberitahu mamanya tentang hal ini. Mereka fikirkan ini semua pasti dilakukan oleh Kirana. Riana ingin bertemu dengan Kirana untuk pastikan pada Kirana bukan semudah itu dia boleh mengalahkannya.



Riana: Hei cewek miskin,
Kirana: Kau kenapa di sini?
Riana: Kau jangan banyak cakaplah. Aku ke sini cuma nak cakap yang aku tak akan membiarkan kau ambil kekayaan daripada aku. Kau tak usah pura-pura bodohlah. Kau tentu kecewa sebab Galang berikan semuanya kepada aku. Kau memang dapat cintanya Galang tapi semua harta Galang dah jatuh ke tangan aku. Jadi kau kecewa dan sakit hati serta mahu balas dendam pada aku. Tapi asal kau tahu saja ya, Kirana. Jangan fikir kau boleh bersembunyi di belakang lelaki kaya itu. Kau mungkin boleh melaporkan aku pada polis tapi aku tak akan berdiam diri. Ingat itu. (towards the shinystar)


Kirana pada dirinya: Riana dilaporkan kepada polis? Bererti yang melaporkan dia... adalah Raka. Pasti dia. Kenapa dia asyik nak ganggu hidup aku?

Kirana mula menjadi baby sitter. Sewaktu dia bekerja, Eva terus memberi kerja yang banyak untuk diselesaikan Sita. Aida kasihan melihat Sita dilayan begitu oleh Eva dan dia menolong Sita membuat kerja rumah. Raka menolong Sita mengambil barang-barang yang Sita dengan tidak sengaja jatuhkan di luar kawasan rumah. Raka menolong Sita tanpa mengetahui siapa Raka. Kirana yang baru pulang terus menuju ke arah mereka dan memarahi Raka. Kirana menyuruh Raka meninggalkan mereka. Kirana cuba memberitahu Sita siapa sebenarnya Raka, tetapi dia terpaksa membatalkan niatnya apabila Aida muncul kerana dia tidak mahu emosi Aida terganggu.


Riana: Tadi aku telefon Pak Richard, peguam kita dan mama tahu apa, bukan Kirana yang menuntut kita.
Sandra: Ya, mama dengar.
Kau tahu siapa Rka Evandra? Dia itu anak lelaki tunggal Linda Damayanti. Linda itu seorang ahli perniagaan terkenal yang kaya-raya.
Riana: Apa hubungannya sama Kirana?
Sandra: Kirana pasti memikat Raka dan hasut dia untuk menentang kita.
Riana: Ya, Tuhan. Dasar cewek yang tak tahu malu. Selalu saja mendekati cowok-cowok untuk dijadikan pelindung. Ma, saya tak akan berdiam diri. Saya akan buat perhitungan dengan cewek kampung itu. Jangan coba-coba nak lawan dengan Riana.





Suara hati Baim: Kirana, walaupun kau ada di hadapan aku kenapa aku rasa jauh daripada kau?
Kirana: Baim, soal kau mahu pulang ke kampung aku harap kau boleh batalkan. Namun aku tak kan paksa kalau itu memang kemahuan kau. (towards the shinystar)



Raka: Jadi Pak Lukman sudah mula memproses kes Riana?
Benny: Surat panggilan sudah dihantar kepada Riana (towards the shinystar)
Dan tak lama lagi kes ini akan terus dibawa ke mahkamah. Dan kalau kita cukup bukti saya yakin kita boleh selesaikan kes penipuan yang dilakukan Riana.
Raka: Bagus kalau begitu. Saya yakin kita boleh dedahkan pembohongan Riana. Er.. Pak Benny, saya ada satu tugas lagi buat bapak. Saya ingin bapak menyelidiki sesuatu. Saat ini Kirana sudah mendapatkan pekerjaan yang baru. Siasat siapa majikan Kirana. (towards the shinystar)
Benny: Segera, mas nanti kalau saya dapat informasinya saya langsung bagi tahu Mas Raka.


Surti: Baim, kamu tak jadi pulang kampung?
Baim menggelangkan kepalanya.
Baim: Tak jadi, mak. Baim putuskan untuk terus tinggal di sini. Pulang ke kampung juga tak akan menyelesaikan masalah, mak.
Surti pada dirinya: Macam tak ada nyawa saja budak tu.



Hari pertunangan Raka dan Nadira tiba tetapi Raka masih tidak kelihatan. Linda berasa cemas dan geram tentang hal ini. Linda beritahu Dian sekiranya Raka lambat tiba dia akan berasa malu di depan semua tetamu. Dian terus menelefon Raka.

Dian, helo Mas Raka.. Dian di sini. Mas Raka di mana? Aduh... Bu Linda udah...
Linda: Raka kau ni gimana sih? Kenapa kau masih belum pulang? Mama kan sudah bilang kalau malam ini acara pertunangan kamu. Kenapa sampai sekarang kamu belum sampai rumah?
Raka: Aku masih ada urusan, ma. Sebentar juga lagi aku akan pulang kok. (towards the shinystar)
Linda: Selalu saja kamu jadikan itu alasan. Pokoknya mama tidak mau tahu. Sekarang juga kamu pulang ke rumah. Jangan bikin malu mama.




Raka gembira melihat Kirana pergi menemuinya. Dia tanyakan Kirana tujuannya ke situ. Kirana tanya Raka adakah dia telah mendakwa Riana? Raka hairan bagaimana Kirana tahu tentang hal itu. Kirana beri amaran kepada Raka jangan menganggu dia dan keluarganya lagi. Kata Kirana dia boleh selesaikan masalahnya sendiri tanpa bantuan Raka. Kirana tegaskan pada Raka lagi "Tolong jangan ganggu gue. Ngerti?


Linda/Dian memandang Raka dari jauh:

Linda: Jadi gadis kampung itu masih menganggu Raka. Keterlaluan sekali. Bahkan dia berani datang ke pesta pertunangan Raka. Ini tidak bisa dibiarkan. (towards the shinystar)
Dian: Jangan, bu. Tak elok kalau buat kecoh di sini. Bu kan tahu di bawah dah ada ramai tetamu yang datang. Kalau sampai mereka tahu masalah ini nama baik ibu bisa tercemar. Jadi lebih baik ibu sabar saja. Dan kita uruskan masalah Kirana kemudian. Ya, udah. kita masuk ya bu. Kan ibu harus menyambut tetamu.


Linda: Mohon perhatian semuanya. Selamat malam. Saya senang sekali anda bisa hadir di pesta malam ini. Seperti yang anda ketahui kalau malam ini adalah malam yang sangat spesial. Saya khusus mengundang anda di sini untuk memberitahukan kalau malam ini adalah malam pertunangan....
Raka: Sebentar ma.
Malam ini adalah malam pertunangan antara... Nadira dan Choky!







Widya: Apa erti semua ini Linda? Kenapa anak kamu menjodohkan Nadira dengan Choky? Permainan apa yang sedang kau lakukan. apa kamu fikir ini satu gurauan?


Linda: Maaf Puan Widya. Saya sama sekali tak sangka. Saya sendiri masih terkejut mendengarnya.






Widya: Kamu tak tahu atau pura-pura tak tahu? Aku tak faham awak ni. (Widya terus beredar dari situ)


Linda kata pada anaknya bahawa dia sudah memalukannya. Tetapi Raka memberitahu mamanya Nadira dan Choky saling mencintai. Linda tidak percaya dengan apa yang didengarnya. Raka akan rasa berdosa jika dia memisahkan mereka. Raka minta mamanya bertenang, sabar dan jangan buat kecoh. Raka juga minta mamanya simpan kemarahannya dahulu dan fikirkan tetamu mamanya. (towards the shinystar)


Linda: Mama tidak akan pernah memaafkan kamu.







sumber: (Terima kasih dan kredit diberikan kepada
http://www.mdentertainment.net/
Astro Ria 104
http://www.indosiar.com/
http://id.wikipedia.org/
sebuahkisah Channel
dan semua pihak atas sumber maklumat dan gambar)

1 comments :

Luna said...

gimana cara nya kalo aku mau nonton sinetr ini secara online??
yokk bantuin aku lohh..makaseh

Online Visitors

Thank you for dropping by