Friday, October 23, 2009

EPISODE 88 - SAMBUNGAN SINETRON SEKAR PADA 23 OKTOBER 2009 PUKUL 3.00 PETANG DI ASTRO PRIMA SETIAP HARI ISNIN - JUMAAT


Sinetron Sekar mula menemui penonton pada 23 Jun 2009 pukul 2.00 petang dan 11.00 malam setiap hari Isnin hingga Jumaat dan siaran ulangannya pada keesokan hari pada pukul 4.00 petang - Episode 86 dari Isnin hingga Jumaat pukul 3.00 petang dan siaran ulangan pada 11.00 malam

**********************************************************************

Tema Pembukaan Baru Sekar

**********************************************************************




Ketua Polis: Berdasarkan hasil penyelidikan tertuduh yang bernama Rimba dan Sekar memang sering berhubungan dengan anak yang bernama Syifa. Apa lagi Sekar merupakan ibu kandung kepada Syifa walaupun hak asuh jatuh kepada ayahnya iaitu Rendra, tapi Rendra sering membawa putrinya untuk bertemu dengan ibu kandungnya, Sekar. Pada hari ini di mana peristiwa yang diduga penculikan sebagaimana yang dituduh oleh ibu Yurika itu ternyata hanya salah faham. Rendra memang betul membawa Syifa untuk bertemu dengan Sekar. Tapi kerana keadaan, Rendra terpaksa meninggalkan tempat itu. Tertuduh yang bernama Rimba pun berada di tempat yang sama tapi tidak seperti yang dituduh oleh ibu Yurika kalau dia mahu menculik. Berdasarkan saksi orang ramai yang ada di sana, Rimba malah menyelamatkan Sekar dan Syifa yang hampir cedera.
Syifa: Syifa tak bohong. Mereka itu tidak menculik Syifa.
Ketua Polis: Dan semua dikuatkan dengan pengakuan Syifa sendiri. Dan kami sahkan saudara Rimba dan Sekar dinyatakan tidak bersalah.








Syifa: Hooray... Syifa kasi tau pak cik Rimba dulu. Mama dan pak cik Rimba tak jadi ditangkap.
Yurika: Syifa... ayuh pulang sama nenek. kamu tu makin besar makin degil.
Syifa: Nenek juga makin jahat. Saya dah beritahu mama tidak culik saya tapi nenek degil. Kalau nenek tak degil, kita tak perlu duduk lama-lama di sini.
Yurika: Kamu berani lawan nenek?



Polis: Benar, cucu ibu memang benar. Kalau saja ibu tidak melakukan tuduhan sebarangan kami tidak akan mengarahkan anak buah kami. Ibu bisa dituduh mempergunakan polis. Saudara juga, saudara fikir ini merupakan panggung sandiwara? Pakai melakukan kejahatan segala. Kalau saudara tidak terasa tinggal di rumah, saudara bisa tinggal di cell kami. Masih ada banyak yang kosong. Saya harap kejadian ini tidak diulangi lagi. Ini merupakan penghinaan terhadap kami. Kali ini masalahnya sudah selesai.



Polis: Kali ini masalah telah selesai tetapi peringatan keras. Kalau kalian mengulangi sekali lagi, kami tak segan-segan untuk melakukan tindakan. Faham?

Kisahnya bersambung...






Sinopsis sinetron Sekar Episode 88 versi gambar

**********************************************************************
Sambungan kisah sinetron Sekar Episode 88


Sambungan kisah sinetron Sekar Episode 88 Part 1


Sambungan kisah sinetron Sekar Episode 88 Part 2


Sambungan kisah sinetron Sekar Episode 88 Part 3


Sambungan kisah sinetron Sekar Episode 88 Part 4


Sambungan kisah sinetron Sekar Episode 88 Part 5

**********************************************************************
(Terima kasih dan kredit diberikan kepada Astro Prima, http://www.rcti.tv, Sinemart, http://id.wikipedia.org dan semua pihak atas semua sumber atas maklumat dan gambar sinetron Sekar)

0 comments :

Online Visitors

Thank you for dropping by