Friday, April 4, 2008

KONSERT MINGGU KETIGA AKADEMI FANTASIA 6 YANG DISIARKAN SECARA LANGSUNG DARI DEWAN SIVIK MBPJ PADA 5 APRIL 2008, JAM 9 MALAM DI ASTRO RIA SALURAN 104


Konsert Minggu Ketiga Akademi Fantasia 6 akan disiarkan secara langsung pada 5 April 2008, jam 9 malam dari Dewan Sivik MBPJ, Selangor di Astro Ria Saluran 104 dan @15 Saluran 109. Tema konsert minggu ketiga ini adalah lagu "ROCK"


Pengacara Konsert Akademi Fantasia Musim Keenam adalah AC Mizal

Dua Pengkritik Tetap Konsert Akademi Fantasia 6

Pengkritik Tetap Konsert Akademi Fantasia 6: Ning Baizura


Pengkritik Tetap Akademi Fantasia 6: Fauziah Ahmad Daud atau dikenali sebagai Kak Ogy


12 Pelajar Yang Berjaya Melayakkan Diri Ke Minggu Ketiga Akademi Fantasia Musim Keenam

Siapakah pengkritik undangan konsert minggu ketiga Akademi Fantasia Musim Keenam?

Helo, kita bertemu kembali dalam kemaskini saya pagi ini. Cuma tinggal sehari lagi sebelum 12 pelajar Akademi Fantasia musim keenam ini akan membuat persembahan di tempat yang sama iaitu di Dewan Sivik MBPJ, Selangor. Konsert ini akan disiarkan secara langsung di Astro Ria Saluran 104 dan 109 di @15.

Saya mula mengikuti Akademi Fantasia 6 sejak musim pertama lagi. Pemenang untuk musim 1 hingga 5 adalah seperti berikut:

Musim pertama: Vince
Musim kedua: Zahid
Musim ketiga: Mawi
Musim keempat: Faizal
Musim kelima: Mila

Empat musim pertama Akademi Fantasia telah dimenangi oleh pelajar lelaki dan satu kelainan telah berlaku dimana pelajar wanita telah memenangi gelaran juara dalam Akademi Musim Kelima.

Bagaimana pula agaknya musim keenam ini. Siapakah pilihan penonton untuk juara musim ini? Kedudukan tangga afundi pelajar sentiasa bertukar tempat dari semasa ke semasa. Bagaimana pula agaknya kedudukan mereka dalam konsert minggu ketiga yang akan diadakan esok? Semua ini terletak dalam keputusan pengundi. Seandainya kita berhenti mengundi walau sekejap sahaja, kedudukan pelajar kegemaran kita akan tercugat.

Dalam diari minggu ini kita telah menyaksikan bagaimana 12 pelajar bertungkus lumus berlatih vokal mereka supaya mereka dapat menyampaikan lagu mereka dengan sebaiknya.

Bagaimana agaknya keadaan pelajar yang tidak sihat terutama sekali Lufya. Diharap dia akan sihat seperti biasa dan dapat membuat persembahannya nanti.

Berikut adalah senarai 12 pelajar yang akan membuat persembahan mereka dalam konsert minggu ketiga pada hari Sabtu ini, jam 9 malam nanti.

Lagu Rock Tema Konsert Minggu Ketiga Akademi Fantasia 6

Lagu Persembahan Pelajar Wanita


Saida : Sepi Sekuntum Mawar Merah - Ella


Nadia : Total Eclipse of The Heart - Bonnie Tyler


Stacy : Pelesit Kota - Search


Lufya : Tika Dan Saat Ini - Medicine


Rina : Enter Sandman - Metallica

Lagu persembahan Pelajar Lelaki


Faisal : Sentuhan Kecundang - Ekamatra


Toi : C.I.N.T.A. - XPDC


Riz : Keunggulan Cinta - BPR


Stanly : Patahnya Sayap Malam - Massa


Naim : Opera Hidup - Wings


Alif : Kamelia - Sweet Charity


Nubhan : Summer of 69 - Bryan Adams

Siapakah agaknya pengkritik undangan untuk Konsert Minggu Ketiga ini? Sama-samalah kita saksikannya nanti. Sepertimana yang sedia maklum minggu ini adalah minggu "ROCK". Bagaimanakah kritikan yang akan diberikan oleh pengkritik dalam konsert minggu ini? Semuanya adalah tanda tanya semata-mata. Jawapannya terdapat dalam Konsert Minggu Ketiga Akademi Fantasia Musim Keenam pada 5 April 2008, Jam 9 malam.

Berapa pelajar yang akan tersingkir pada minggu ini? Degupan jantung sudah mula dirasai walaupun konsert ketiga masih belum bermula. Cuma tinggal sehari sahaja lagi dan kita akan mengetahui siapakah pelajar yang akan meninggalkan Akademi Fantasia 6 kali ini. Adakah pelajar tersebut pelajar kegemaran anda?

Sekian sahaja buat kali ini. Sehingga kita bertemu lagi dalam kemaskini Sapphire Blu yang akan datang.

0 comments :

Online Visitors

Thank you for dropping by