Tuesday, December 8, 2009

EPISODE 42 (Putri Tidur) - SAMBUNGAN KISAH SINETRON SI CANTIK DAN SI BURUK RUPA PADA 8 DISEMBER 2009 PUKUL 2.00 PETANG DI TV


Sinopsis Si Cantik dan Si Buruk Rupa Episode 42 - Putri Tidur


Seorang sihir mengutuk puteri yang baru dilahirkan apabila dia tidak diundang di majlis kelahiran. Kata nenek sihir itu ketika jarinya terusuk di jarum pemintal dia akan mati pada usia 16 tahun. Salah seorang peri itu berkata puteri itu tidak akan mati tetapi akan tidur panjang apabila tertusuk jaruk pemintal dan putri akan bangun kembali apabila seorang pangeran yang datang kepadanya. Cuma pangeran yang akan membangunkannya daripada tidur panjangnya.

Arjuna hairan kenapa kenapa dia dan Tia masih berada di tempat asing sedangkan wujudnya telah dikembalikan dan pasti ada jawapan di sebalik semua ini. Mereka menemui peri Mili. Peri Mili kata pertolongan mereka masih diperlukan.

17 tahun sudah berlalu:





Tuanku memberitahu tiga peri itu bahawa walaupun 17 tahun sudah berlalu, tetapi masih belum terjadi apa-apa. Mereka berfikir sudah tiba masanya mereka membawa putri mereka pulang ke istana kerana mereka amat merindui putri mereka.


Nenek sihir: Tidak terlalu cepat, raja yang bodoh. Sekarang aku cuma tunggu waktu yang tepat untuk melaksanakan rancanganku. Kutukanku itu belum berakhir!
Nenek sihir berkata kutukannya belum berakhir dan dia akan laksanakannya.


Tia dan Arjuna lalu di situ dan mereka diberitahu tuanku dan permaisuri pergi menjemput pulang putri meeka yang telah disorokkan dari nenek sihir yang jahat itu. Tuanku memberitahu permaisurinya bahawa putri mereka begitu cantik tetapi permaisuri masih tidak tenang dan tanya adakah semua alat pemintal telah disingkirkan dari istana mereka. Imbas kembali bagaimana putri mereka diberikan kepada tiga orang peri untuk dijaga. Pada saat itu juga semua alat pemintal telah dibuangkan dalam negeri itu. Berjayakah tuan putri terlepas dari kutukan itu walaupun 17 tahun sudah berlalu? Kisahnya bersambung...

***********************************************************************
Sambungan sinetron Si Cantik dan Si Buruk Rupa - Putri Tidur Episode 42


Sambungan kisah sinetron Si Cantik dan Si Buruk Rupa Episode 42 Part 1 - Putri Tidur


Sambungan kisah sinetron Si Cantik dan Si Buruk Rupa Episode 42 Part 2 - Putri Tidur


Sambungan kisah sinetron Si Cantik dan Si Buruk Rupa Episode 42 Part 3 - Putri Tidur


Sambungan kisah sinetron Si Cantik dan Si Buruk Rupa Episode 42 Part 4 - Putri Tidur


Sambungan kisah sinetron Si Cantik dan Si Buruk Rupa Episode 42 Part 5 - Putri Tidur


Sambungan kisah sinetron Si Cantik dan Si Buruk Rupa Episode 42 Part 6 - Putri Tidur

**********************************************************************
(Terima kasih dan kredit diberikan kepada TV3, http://sinemart.com, dan semua pihak atas sumber maklumat dan gambar)

0 comments :

Online Visitors

Thank you for dropping by