Sunday, November 29, 2009

MALAM SEHATI BERDANSA MUSIM KE-3 MINGGU KE-6 DI ASTRO RIA PADA 28/11/09 - DEBARAN SEHATI BERDANSA 3 PADA 29/11/09 - PASANGAN DIDIE & SHAM TERSINGKIR


Tugasan 6 pasangan celebrities untuk Minggu Keenam - Tema - MALAM BOLLYWOOD
Pasangan Didie & Sham tersingkir pada minggu keenam Sehati Berdansa Musim Ke-3 tetapi lima pasangan yang telah tersingkir berpeluang untuk diserap balik satu pasangan. Pasangan manakah yang akan diserap balik ke Sehati Berdansa Musim Ke-3 ini?

Dansa terkini pada 30 November 2009, pukul 9.00 pagi:

Pasangan Oshin & Firdaus - 72%
Pasangan Didie & Sham - 18%
Pasangan Anita & Ismadi - 5%
Pasangan Enot & Zainul - 3%
Pasangan Mirna & Noora - 3%
Sehati Berdansa Musim Ketiga. Undi masuk:

Minggu keenam,pasangan Didie dan Sham akur dengan keputusan undian apabila mereka terpaksa mengucapkan selamat tinggal kepada pasangan selebriti yang lain setelah diumumkan sebagai pasangan yang tersingkir sebentar tadi. Pengumuman itu dibuat oleh Awal Ashaari dalam Debaran Sehati Berdansa secara langsung dari Studio Satu, Bukit Jalil menerusi Astro Ria (saluran 104).

Dengan penyingkiran tersebut, pasangan Didie dan Sham telah berjaya mengumpul wang sebanyak RM6000. Sumbangan tersebut telah disampaikan kepada wakil Persatuan Epilepsi Malaysia, Encik Fahrul Ariffin Wan Mansor.

Bagaikan mati hidup semula, buat pertama kalinya secara tiba-tiba kesemua pasangan selebriti yang telah tersingkir berpeluang untuk meneruskan perjuangan mereka seterusnya menyumbang kepada badan-badan amal yang mereka wakili. Ini bermakna pada minggu hadapan iaitu minggu ketujuh, kelima-lima pasangan yang telah tersingkir sebelum ini mempunyai peluang untuk merebut kembali gelaran Juara Sehati Berdansa musim ketiga.

Berbeza dengan minggu-minggu sebelumnya, minggu ketujuh hanya pasangan yang perlu diundi masuk sahaja akan membuat persembahan sementara empat pasangan yang masih bertahan akan direhatkan seketika termasuklah talian undian mereka.

Berbeza dengan undian sebelum ini, kuasa undian 100% terletak di tangan pengundi berbanding sebelum ini yang menggunakan 50% daripada juri dan selebihnya daripada penonton. Anda menjadi juri untuk UNDI MASUK pasangan pilihan anda. Walaubagaimanpun hanya undian melalui khidmat pesanan ringkas (SMS) sahaja dibenarkan. Ini bermakna sebarang undian melalui butang R dan talian tetap tidak akan dikira sama sekali.

Kesemua peserta undi masuk hanya dibenarkan untuk memilih lagu tugasan yang pernah dipersembahkan oleh peserta lain sebagai tugasan mereka pada minggu ketujuh. Bagi pasangan yang berjaya diundi masuk, dana yang berjaya dikumpul bagi badan kebajikan yang diwakili oleh mereka akan bermula dengan nilai RM1000.
Berikut adalah senarai lagu tugasan 5 pasangan selebriti yang masih kekal:

Isma & Zul - Jai Ho (AR Rahman – Slumdog Millionnaire)
Sazzy & Nazril - Twist (Film-Love Aaj Kal)
Sein & Nana - Aaja Nachle (Film – Aaja Nachle)
Didie & Sham - Ladki Baadi Anjani Hai (Film – Kuch Kuch Ho Ta Hai)
Dira & Ash - Bole Chudiyan - (Film – Kabhi Kushi Kabhi Gham)


Didie & Sham - Ladki Baadi Anjani Hai (Film – Kuch Kuch Ho Ta Hai)


Sein & Nana - Aaja Nachle (Film – Aaja Nachle)


Isma & Zul - Jai Ho (AR Rahman – Slumdog Millionnaire)


Sazzy & Nazril - Twist (Film-Love Aaj Kal)


Dira & Ash - Bole Chudiyan - (Film – Kabhi Kushi Kabhi Gham)

Minggu 6 Sehati Berdansa Musim Ke-3: Irama Bollywood

Sebentar tadi telah berakhirnya Malam Sehati Berdansa yang telah disiarkan menerusi Astro Ria (Saluran 104). Seperti yang dijangka irama Bollywood sememangnya mampu menghangatkan suasana malam ini. Keenam-enam pasangan selebriti telah berjaya menghiburkan kesemua penonton yang hadir.

Bertemakan Malam Bollywood kesemua pasangan selebriti berjaya memberikan persembahan yang cukup menarik dan rata-rata mendapat komen-komen positif daripada ketiga-tiga juri yang hadir iaitu Ganesh K, Vanida Imran dan juga Joseph Gonzales selaku juri tetap.

Persembahan pertama oleh pasangan Didie dan Sham berjaya menghiburkan kesemua penonton yang hadir. Komen-komen yang diberikan oleh ketiga-tiga juri ternyata mampu memuaskan hati kedua-dua mereka. Ekspresi muka dan keserasian yang baik diantara satu sama lain menjadi kekuatan mereka, namun elemen tarian klasik haruslah diperbaiki.

Berbanding minggu-minggu sebelumnya, persembahan pasangan Sein dan Nana minggu ini menunjukkan peningkatan berganda apabila Nana berjaya menjiwai watak di dalam tarian mereka. Mereka dikatakan benar-benar sehati berdansa apabila berjaya membina keserasiaan yang hebat di antara satu sama lain.

Persembahan ketiga oleh Isma dan Zul mendapat pujian hebat dari ketiga-tiga juri yang hadir. Kedua-dua mereka tampil dengan koreografi yang cukup bagus dan padat dengan elemen tarian Bollywood. Keserasian dan penggunaan pentas yang baik menjadi kekuatan mereka.

Berbeza dengan pasangan Isma dan Zul, pasangan Sazzy tidak berjaya mengekalkan prestasi mereka. Akibat daripada lupa langkah tarian yang ditetapkan, Nazril seolah-olah hilang punca. Namun, mereka masih mampu meneruskan langkah tarian mereka.

Bagi pasangan Dira dan Ash minggu ini mereka tampil memberikan persembahan yang begitu hebat. Kedua-dua mereka nampak berseri dan menghiburkan. Kedua-dua mereka menunjukkan peningkatan yang sangat ketara sekaligus menyebabkan segala penat lelah Dira dan Ash minggu ini berbaloi.

Berikut adalah markah yang telah diberikan oleh juri-juri professional:

Dira & Ash - 93.67
Isma & Zul - 93.00
Sazzy & Ash - 90.33
Sein & Nana - 89.33
Didie & Sham - 83.67

(Sumber: http://www.astro.com.my)

**********************************************************************
Video klip Malam Sehati Berdansa 3 Minggu Ke-6


Malam Sehati Berdansa 3 Minggu Ke-6 Part 1


Malam Sehati Berdansa 3 Minggu Ke-6 Part 2


Malam Sehati Berdansa 3 Minggu Ke-6 Part 3


Malam Sehati Berdansa 3 Minggu Ke-6 Part 4


Malam Sehati Berdansa 3 Minggu Ke-6 Part 5


Malam Sehati Berdansa 3 Minggu Ke-6 Part 6


Malam Sehati Berdansa 3 Minggu Ke-6 Part 7

**********************************************************************
Video klip Debaran Sehati Berdansa Minggu ke-6 Sehati Berdansa Musim Ke-3


Video klip Debaran Sehati Berdansa Minggu ke-6 Sehati Berdansa Musim Ke-3 Part 1


Video klip Debaran Sehati Berdansa Minggu ke-6 Sehati Berdansa Musim Ke-3 Part 2


Video klip Debaran Sehati Berdansa Minggu ke-6 Sehati Berdansa Musim Ke-3 Part 3


Video klip Debaran Sehati Berdansa Minggu ke-6 Sehati Berdansa Musim Ke-3 Part 4

**********************************************************************
Sumber: Terima kasih dan kredit diberikan kepada http://www.astro.com.my, Astro Ria dan semua pihak atas sumber maklumat dan gambar)

1 comments :

Anonymous said...

salam semua sape tau lagu tema sehati berdansa yg ada hey ho rentak ala2 bollyood tp lagu english?tlg urgent

Online Visitors

Thank you for dropping by