Friday, November 6, 2009

EPISODE 98 - SAMBUNGAN SINETRON SEKAR PADA 5 NOVEMBER 2009 PUKUL 3.00 PETANG DI ASTRO PRIMA SETIAP HARI ISNIN - JUMAAT


Sinetron Sekar mula menemui penonton pada 23 Jun 2009 pukul 2.00 petang dan 11.00 malam setiap hari Isnin hingga Jumaat dan siaran ulangannya pada keesokan hari pada pukul 4.00 petang - Episode 98 dari Isnin hingga Jumaat pukul 3.00 petang dan siaran ulangan pada 11.00 malam

**********************************************************************

Gambar dan Biodata/Profile Pelakon Yang Membintangi Sinetron Sekar:
(Terima kasih dan kredit diberikan kepada http://id.wikipedia.org)

**********************************************************************

Tema Pembukaan Baru Sekar

**********************************************************************
Sinopsis sinetron Sekar Episode 98

Sekar kata kepada Rimba: "Kamu bukan cinta pertama aku tapi aku yakin kamu akan jadi yang terakhir" Rendra beli baju yang sama untuk dirinya, Syifa dan Sekar. Karina ingin melanggar Sekar tetapi Mirta cuba menghalang kerana Rimba juga ada di situ. Rimba sempat menyelamatkan Sekar tetapi sewaktu Rendra cuba selamatkan Syifa, dia dilanggar oleh Karina. Rendra terkejut mendapat tahu dia akan menjadi lumpuh tetapi dokotro kata mereka akan cuba sembuhkan kakinya. Rendra sedih mengenangkan kenapa kejadian dulu diulang semula kepada dirinya.

Rimba beritahu Sekar tiada sesiapa yang bersalah dalam hal ini tetapi yang bersalah adalah pemandu kereta itu. Syifa dan Sekar meminta maaf kepada Rendra. Sekar kata dia tidak menjaga Syifa dengan baik hingga menyebabkan Rendra begitu. Rendra kata lagi dulu pun dia pernah alami semua ini malah lebih parah lagi. Dia minta Sekar dan Syifa jangan bersedih. Tuti tidak membenarkan Sekar pulang dan menyuruhnya menjaga Rendra di hospital.

Rimba berasa cemburu melihat Sekar menyuapkan bubur kepada Rendra di hospital. Suara hati Syifa kata pasti pak cik Rimba akan sedih melihat mamanya dengan Rendra. Tuti berkata kepada Rendra elok juga Rimba dalam keadaan begitu kerana ini akan membuat Sekar bersalah dan dia akan menjaganya. Syifa mendapat tahu Rimba beli cincin untuk melamar mamanya. Rendra terdengar perbualan Syifa dan Rimba lalu Rendra tanya Sekar adakah dia mahu bernikah dengan Rimba. Syifa tanya mamanya adakah dia sukakan cincin itu. Rendra tidak gembira melihat mereka. Dalam hati Sekar dia gembira kerana Rimba bercadang untuk melamarnya. Doktor memberitahu Rendra sekiranya dia rajin membuat terapi dia akan dapat berjalan semula.

Andrean terkejut mendengar dari peguamnya bahawa Karina sudah melarikan diri bersama Mirta dan membawa semua wangnya bersama. Rendra menipu Sekar bahawa doktor telah memberitahunya bahawa dia tidak akan sembuh lagi. Sekar sedih dan terus meminta maaf kepada Rendra dan tanya apakah yang harus dia lakukan untuk Rendra.


Sekar: Apa? Kak Rina melarikan diri?


Andrean: Ya, kata pengacara aku, dia pergi sama mamanya. Dan mereka bawa kabur semua wang aku. Memang betul-betul keterlaluan... Aku dah ditipu habis-habisan. Dan saat ini aku rasa aku tak berguna sama sekali.


Risma: Andrean, kamu tak boleh berkata seperti itu. Yang namanya orang jahat itu pasti akan dibalas setimpal dengan perbuatannya. Sampai kapan mereka akan kabur. Mereka tak boleh lari terus-terusan.


Rimba: Ya Andrean. Kamu sabar saja. Aku yakin pihak mahkamah akan berpihak pada kau. Kita tunggu sajalah. Mereka pasti akan tertangkap tak lama lagi.
Andrean: Ya..ya.. semoga sajalah.

Rendra sudah boleh berdiri dan semua ini dilihat oleh Tuti. Rendra meminta Tuti menyimpan rahsia itu terutama sekali daripada Sekar. Rendra pura-pura cacat supaya dia boleh mendapatkan Sekar semula. Sekar terus rasa bersalah dan fikirkan bagaimanakah caranya dia boleh lakukan untuk membalas pengorbanan Rendra. Kisahnya bersambung..

**********************************************************************
Sambungan kisah sinetron Sekar Episode 98 pada 6 November 2009


Sambungan kisah sinetron Sekar Episode 98 Part 1


Sambungan kisah sinetron Sekar Episode 98 Part 2


Sambungan kisah sinetron Sekar Episode 98 Part 3


Sambungan kisah sinetron Sekar Episode 98 Part 4


Sambungan kisah sinetron Sekar Episode 98 Part 5


Sambungan kisah sinetron Sekar Episode 98 Part 6

**********************************************************************
(Terima kasih dan kredit diberikan kepada Astro Prima, http://www.rcti.tv, Sinemart, http://id.wikipedia.org dan semua pihak atas semua sumber atas maklumat dan gambar sinetron Sekar)

0 comments :

Online Visitors

Thank you for dropping by