Wednesday, March 4, 2009

SAMBUNGAN KISAH SINETRON INTAN EPISODE 185 YANG BERSIARAN PADA 4 MAC 2009, ISNIN DI ASTRO PRIMA SALURAN 105 PADA JAM 11.00 MALAM



(Gambar pelakon-pelakon yang membintangi sinetron Intan pada setiap hari Isnin hingga Jumaat jam 11.00 malam di Astro Prima Saluran 105 - Terima kasih dan kredit diberikan kepada sarahdin Channel yang telah meluangkan masanya buat poster ini untuk shinystar)

Sambungan seterusnya kisah sinetron Intan yang bersiaran di Astro Prima pada 5 Februari 2009 jam 11.00 malam dan siaran ulangannya pada hari keesokannya pada jam 4.00 petang - Episode terkini: Sinopsis Intan terkini: Episode 185


Biodata/Profile Dude Harlino: (Terima kasih dan kredit diberikan kepada sarah untuk poster Dude Harlino)

Nama Lahir: Dude Harlino (Nama Dude adalah singkatan dari "Dua Desember" yaitu tanggal kelahirannya - tanggal kelahirannya)

Tarikh Lahir: 2 Desember 1980 (umur 28)
Tempat Lahir: Indonesia, Jakarta
Tahun aktif: sejak 1999 - sekarang


Biodata/Profile pelakon-pelakon (pemain) sinetron Intan
Review/Sinopsis Episode Akhir Intan:

Doktor memaklumkan bahwa mereka tidak berjaya menyelematkan mama Kasih. Doa memberitahu amanat terakhir mama Kasih kepada Dr Frans, Intan dan Rado. Mama Kasih meminta supaya diberikan kedua matanya kepada Intan. Intantidak rela menerima permintaan itu. Intan ga bisa kerana dia bakal¡ melihat¡ ketiadaan mamanya. Doktor pun tidak memaksa dan memberi masasupaya Intan berfikir semula.

Majlis pengkembumian mama Kasihdiselubungi kesedihan. Kebanyakan ahli keluarga Intan berada di situ.Termasuk Kak Gery, Kak Sinta, Kak Jemy dan Bunga (yang agak lama tidak muncul).

Bintang akhirnya sadar. Ingatannya juga sudah pulih.Bintang bertanya keberadaan mama Kasih. Rado pun memberitahu kalau omaKasih sudah meninggal.

Dr Frans menonton video yang ditinggalkan Kasih untuknya. Di video itu Kasih memberitahu kalau sakit jantungnya sudah parah.

Intanteringat saat-saat permulaan dia mengenali mama Kasih. Intan sedihkarena dia merasakan seumur hidupnya dia hanya bikin mama Kasih bersedih. Rado bertanya apakah Intan ga mau merubah keputusannya untukmenerima donor mata dari mama Kasih. Intan tetap bingung.

Intandan Rado menjemput Bintang pulang. Bintang pinta supaya dibawa ke suatutempat- kubur oma Kasihnya. Bintang mengucapkan terima kasih kepada omaKasih.

Dr Frans datang bertemu Intan dan Rado untuk menyerahkan rekaman peninggalan mama Kasih. Di rekaman itu, mama Kasihmenyatakan hasratnya memberikan kedua matanya kepada Intan. Intan berasa sangat sedih.

Intan akhirnya menjalani operasi mata. Radodan Bintang meraikan ultah Intan di rumah sakit. Kali pertama dibuka balutan matanya, Intan ga bisa melihat apa-apa. Disuruh cuba skali lagi oleh doktor. Akhirnya Intan bisa melihat semula.

Dr Fransbertemu sama keluarga Nadine dan papa Fajar untuk membincangkan pestakejutan sempena ultah Intan. Pesta itu sebenarnya sudah dirancang olehmama Kasih.

Rado membawa Intan ke tempat pesta dan memberitahukalau ianya sengaja dirancang oleh mama Kasih. Saat itu juga rekamandari mama Kasih ditayangkan. Kesedihan menyelubungi lagi.

Semuamuncul dengan nyanyian lagu Happy Birthday buat Intan. Mama Wina danpapanya Rado juga ada! Bintang pun menyampaikan lagunya kepada mamanya.Sesudah itu dipanggil Intan ke pentas menyanyi bersama. Tiba-tibamuncul sang penyanyi sebenar Letto. Intan menjerit terperanjat. Semuapun menyanyi!

Intan melihat mama Kasih, Ello (!!!), nenek Lastri dan Rangga di atas langit melambai-lambai kepadanya.

Dokter Rado, Intan dan Bintang mengucapkan TERIMA KASIH SEMUA!! (review by:saeah85)


Video Klip Pembukaan Tema Baru Untuk Sinetron Intan

Sambungan sinopsis sinetron Intan Episode 183 bersiaran pada 2 Mac 2009 jam 11.00 malam

Pusi Rado Kepada Intan

Orang di Utara bilang gunung itu indah, aku diam
Orang di Selatan bilang laut itu indah, aku diam
Orang di Timur bilang bintang itu indah, aku diam
Orang di Barat bilang permata itu indah, aku diam
Orang di Utara, Selatan, Timur, Barat diam,
Aku bilang Intan yang indah.

Sinopsis sambungan Episode 185 pada 4 Mac 2009:


Gambar sedutan dari petikan sinetron Intan Episode 185 Part 1

Arman menberitahu Rena dan Romi tentang peraturan keluarga setelah mereka bernikah. Mereka dikehendaki tinggal di situ selama setahun dan Rena hendaklah memanggilnya dengan panggilan papa. Rado terus memujuk Intan agar tidak sedih lagi. Wina terus mengatakan bahawa dia mahu cucu yang lahir dari rahim Intan. Intan begitu sedih apabila dia terdengar apa yang dikatakan oleh ibu mertuanya kepada Rado.


Gambar sedutan dari petikan sinetron Intan Episode 185 Part 2

Wina marahkan Selly kerana dia tidak sudi Selly memanggilnya dengan panggilan nenek kerana dia tidak mahu menerimanya sebagai cucunya.


Gambar Intan bertemu dengan Ello dan Rangga sewaktu dia dalam kesedihan. Intan bertanyakan Rangga kenapa dia tinggalkannya. Kata Intan hidupnya sendirian.

Ello: Tan.. hidup kamu mungkin susah tapi asal kamu tahu aku dan Rangga tak pernah tinggalkan kamu. Jauh di atas bintang-bintang sana... kami selalu menatap dan mengawasi dan selalu mengirimkan cinta buat kamu, sayang.

Intan: Ello, kamu janganlah pergi. Jangan tinggalkan aku. Jangan tingggalkan aku, Ello! Rangga!


Gambar sedutan dari petikan sinetron Intan Episode 185 Part 3

Rado menyesal kerana tidak menunaikan hasratnya memberikan kebahagiaan kepada Intan tetapi menurutnya dia cuma memberi kesedihan kepada Intan. Rado memberitahu Intan dia mahu melihat Intan senyum dan bahagia. Mereka berpelukan dan Intan berasa lebih tenang setelah dipujuk oleh Rado.

Rena seperti mimpi memikirkan dia akan bernikah dengan Romi. Dia ingin kepastian daripada Romi adakah dia benar-benar mencintainya kerana pada suatu ketika dahulu dia pernah mencintai Intan. Romi menjelaskan kepada Rena bahawa dia sedar bahawa dia amat cintakan Rena. Nadine gembira Rena setuju tinggal di rumah mereka selama setahun setelah bernikah dengan Romi.

Wina tidak membenarkan Intan bekerja di salonnya lagi dan memintanya mengemaskan barangnya dan pulang ke rumah sahaja kerana dia tidak mahu mendengar orang lain mengatakan apa jua tentang kemungkinan kehamilannya. Rado menegur mamanya kenapa dia tidak membenarkan Intan bekerja di salonnya lagi. Sekali lagi Intan terdengar perbualan Rado dan Wina dan dia terus menangis. Wina tidak sukakan Selly memanggilnya nenek.


Gambar sedutan dari petikan sinetron Intan Episode 185 Part 4

Selly memberitahu Intan dia telah bertemu dengan kakaknya di taman. Intan menyalahkan dirinya kerana tidak boleh melahirkan anak lagi. Selly mengucapkan selamat tinggal kepada Wina sebelum dia meninggalkan rumah itu. Intan memeluk Selly dan berasa berat untuk melepaskan Selly pergi. Selepas itu, abang Selly membawa Selly meninggalkan Intan dan Rado.


Gambar Indah Indriana sebagai Rena dan Rama Michael sebagai Romi bernikah dalam sinetron Intan Episode 185


Gambar sedutan dari petikan sinetron Intan Episode 185 Part 5 - Gambar Rena dan Romi bernikah dan Rena memberitahu Intan bahawa dia telah hamil. Intan memeluk Rena kerana tumpang gembira mendengar berita kehamilan Rena.

Rena dan Romi bernikah akhirnya. Rena hamil, dan dia memberitahu berita gembira tentang kehamilannya kepada Intan. Rado seperti tidak percaya apabila Intan memberitahunya Rena hamil walaupun baru bernikah sebulan sahaja.


Gambar sedutan dari petikan sinetron Intan Episode 185 Part 6

Wina memberitahu cadangannya bagaimamana Rado boleh mempunyai anak iaitu dengan cara kahwin kontrak. Rado marah dan berkata dia tidak akan bersetuju dengan cara itu untuk mendapat anak. Wina mahu Rado kahwin kontrak selama setahun. Rado begitu cintakan Intan dan dia tidak mahu menerima cadangan Wina. Kisahnya bersambung pada hari esok...


Sambungan kisah sinetron Intan Episode 185 Part 1


Sambungan kisah sinetron Intan Episode 185 Part 2


Sambungan kisah sinetron Intan Episode 185 Part 3


Sambungan kisah sinetron Intan Episode 185 Part 4


Sambungan kisah sinetron Intan Episode 185 Part 5


Sambungan kisah sinetron Intan Episode 185 Part 6

Episode demi episode yang ditonton shinystar dalam sinetron Intan semakin mencemaskan dan menyayat hati. Shinystar tidak sabar lagi menunggu episode yang seterusnya dalam Episode 186 yang akan disiarkan pada hari Khamis, 5 Mac 2009 pada jam 11.00 malam. Sekian kemas kini ringkas dari sambungan sinetron Intan Episode 185 daripada shinystar untuk semua. Hingga bertemu lagi dalam kemaskini yang akan datang.

(Terima kasih dan kredit diberikan kepada Astro Prima Saluran 105, http://www.sinemart.com, RCTI, adhie21: http://sinetron.forumco.com, luv cat: http://mforum.cari.com.my, http://sinetron.forumco.com, http://www.bigonblog.blogspot.com, http://id.wikipedia.org dan semua sumber atas maklumat dan gambar sinetron Intan)

4 comments :

niza said...

hai shinny...
shinny tahu tak dlm episod yg keberapa intan hamil lagi??....sayang shinny muaahhh

ShinyStar said...

maaf ya sebab shiny tak tahu.. shiny belum pernah tonton kisah Intan sebelum ini. Thanks again for dropping by.

Blog Nana said...

aduh...sedih owh ni crta..mau nangis sy dbuatnya...tp,msti intan ada ank lg kan..??

pija5120 said...

saya pun peminat cerita ni...
skrg ni mama wina pula ada kanser, pasti intan setuju rado khwn kontrak..

Online Visitors

Thank you for dropping by