Monday, April 28, 2008

A VERY GOOD MOVIE -"THE FORBIDDEN KINGDOM" - Now showing from April 18, 2008. Have You Watched ?

《功夫之王》这一出美国最卖座的影片, 你观赏过了没有?


THE FORBIDDEN KINGDOM NOW SHOWING FROM APRIL 18, 2008



Release date of "The Forbidden Kingdom" : Friday April 18, 2008
Genre: Action
Language English
Classification: U
Running Time 1 hour 38 minutes
Director: Rob Minkoff
Studio: Maple Pictures
Producer: Casey Silver
Screenplay: John Fusco
Starring: Jackie Chan (成龙), Jet Li(李连杰), Michael Angarano, Crystal Liu, Collin Chou, Li Bing Bing, Ye Xiaokeng, Morgan Benoit, Alexis Bridges, Wang De Shun



Short and brief sypnosis about this movie and pictures of "The Forbidden Kingdom" movie for:

Once there is this American teenager who is obsessed with martial arts cinema. One day he is magically transported to another place, ancient China where he gets to know three Chinese heroes who help him on his quest to free the Monkey King. Is he able to succeed his mission? The story continues...

故事简介:从前在美国有一个年轻小伙子, 他是一个武侠电影迷。有一天, 很神奇的他穿梭时间空间回到中国的古代。在那里他遇到三个中国武林高手,答应了他帮助去救猴王。到底他的任务是否能成功呢?请继续观赏这出影片吧!




(thank you so much for the sources of this video clip of "The Forbidden Kingdom")

I have always wanted to watch this movie before it was even screened at the cinemas I told myself it is a worth watching movie with so many cast acting in this 104 minutes length of show. Have any of you watched this movie before? I think I will also buy the dvd when it is being sold at "Speedy" or any CD shops outlets.

Arahan : Rob Minkoff
Penerbit : Casey Silver
Pelakon : Jet Li, Jackie Chan, Chou, Micheal Angarano, Yifei Lui, Bing Bing Li, Morgan Benoit
Diterbitkan oleh : The Weinstein Company

Permulaan cerita ini mengisahkan seorang remaja Amerika yang bernama Jason (yang dilakonkan oleh Michael Angarano) di abad ke-21 yang sangat meminati filem-filem aksi kung-fu dari Hong Kong.



Pada suatu Jason, tiba-tiba Jason mendapati dirinya berada di zaman lama di negara China. Rupa-rupanya, tongkat yang telah menarik perhatiannya di sebuah kedai di mana dia membeli video sebuah filem Hong Kong adalah tongkat sakti dikatakan telah digunakan oleh Monkey King pada kira-kira 500 tahun dulu sewaktu dia menentang Maharaja Jade dari pasukan Warlord.



Jason bercadang untuk memulakan untuk mengembalikan tongkat sakti tersebut kepada Monkey King bersama-sama sahabat baru yang ditemui iaitu Mahaguru kungfu, Lu Yan yang dibintangi oleh pelakon yang tidak asing lagi, Jackie Chan, Silent Monk dibintangi oleh Jet Li yang baru-baru ini memenangi anugerah pelakon terbaik dalam Hong Kong Filem Awards pada 13 April 2008 dan Golden Sparrow yang dibintangi oleh Crystal Liu Yi Fei, yang mengetuai penggembaraan tersebut.





Penggembaraan mereka tidak berjalan dengan lancar kerana dihalang oleh sekutu Maharaja Jade yang bernama Ni Chang yang berambut putih yang dibintangi oleh Li Bing Bing. Sepanjang penggembaraannya Jason belajar apakah erti sebenar kung-fu serta kejujuran, kesetiaan dan persahabatan yang sejati.











Kita semua pasti akan tertanya-tanya samada Jason serta rakan-rakan yang ditemuinya berjaya atau tidak mengembalikan tongkat sakti kepada pemiliknya dan dapatkah Jason kembali ke zamannya semula. Filem ini mula di pawagam sejak 18 April, 2008. Apa yang nak ditunggu lagi ye! Jom kita pergi menonton filem aksi yang begitu menarik ini.

0 comments :

Online Visitors

Thank you for dropping by