Friday, April 18, 2008

DIARI AKADEMI FANTASIA 6 MINGGU KELIMA HARI KELIMA PADA 18 APRIL 2008


Diari Akademi Fantasia Musim ke-6 pada minggu kelima hari kelima, jam 6 petang dan 9 malam



Diari Akademi Fantasia hari ini dimulakan dengan Stanly menunjukkan sesuatu kepada Cik Kutip. Cikgu Shafi memberitahu mereka bahawa "You are what you eat"



Sudah masuk minggu kelima, tetapi kenapa agaknya ada pelajar yang masih kekurangan tidak mempunyai idea untuk menulis surat wasiat. Kita juga dapat menyaksikan bagaimana aksi pelajar yang melakonkan drama "Si Tanggang" dalam Bahasa Inggeris dalam diari hari ini.



Selain itu, tiada apa yang menarik melainkan 9 pelajar yang masih kekal hingga ke minggu ini giat berlatih dalam lagu tugasan mereka. Sempatkah mereka bersedia? Raptai akan dijalankan sekejap lagi di pentas Dewan Sivik MBPJ dan konsert kelima cuma tinggal sehari lagi sahaja.


Taufik


Nadia dan Saida


Rina, Stacy, Nadia dan Saida

Pelajar di Akademi mengambil kesempatan mengadu kepada tetamu yang bernama Taufik Akademi malam ini tentang ketakutan yang mereka alami sewaktu membuat persembahan. Mereka melakukan insiatif sendiri untuk membuat persembahan ala konsert prelude? Semua ini terdapat dalam diari bahagian kedua pada malam ini.


Rina dan Nubhan sedang buat persembahan prelude mereka sendiri


Pengetua Ramli MS mengkritik dan memberi nasihat dalam lagu yang dinyanyikan oleh para pelajar


Nadia yang kelihatan tengah asyik mendengar apa yang hendak disampaikan oleh Pengetua


Riz membuat persembahan di hadapan Pengetua dan tenaga pegajar sebelum mereka bersedia untuk membuat raptai konsert minggu kelima

Debaran setiap minggu yang dapat dirasai setiap hari kelima diari mingguan ialah penilaian bersama Pengetua dan tenaga pengajar. Apakah kritikan pengetua kepada para pelajar dalam nyanyian mereka nanti?


Begitulah tutupnya diari Akademi Fantasia untuk minggu kelima hari kelima pada 18 April 2008


Peratus AFundi Harian Pelajar Lelaki untuk minggu ke-5


Peratus AFundi Harian Pelajar Perempuan untuk minggu ke-5


Peratus AFundi Sebelum dan Selepas Konsert minggu ke-4


Tangga kedudukan AFundi terkini 9 pelajar Akademi Fantasia Musim Ke-6 untuk minggu kelima pada 18 April 2008, jam 10 malam.

Alif 21%
Stacy 12%
Riz 12%
Toi 11%
Nadia 10%
Stanly 10%
Nubhan 9%
Saida 9%
Rina 6%

0 comments :

Online Visitors

Thank you for dropping by