Sunday, December 9, 2012

Sinopsis Episode 53 (8 Disember 2012) - Layar Drama Indonesia: Mega Sinetron Separuh Aku mula menemui penonton pada 15 Oktober 2012 setiap hari pukul 19.00 WIB di RCTI

Sutradara : Agusti Tanjung
Produser : Leo Sutanto
Cerita & Skenario : Hilman Hariwijaya
Desain Produksi : Heru Hendriyarto
Produksi : SinemArt (2012)

Lagu Tema : Separuh Aku
Penyanyi : Noah
Pencipta : David & Ihsan Nurrachman
Produksi : PT. Musica Studios's

Pemain Separuh Aku:

Asmirandah, Rezky Aditya, Miller Khan, Michella Putri, Kevin Andrean, Putri Anne, Ari Wibowo, Vira Yuniar, Adipura, Shueil, Malaki, Shelsi Valencia, Tengku Ryan, Tia Ivanka, Johan Jehan

Asmirandah sebagai Adara - (Anak Kandung Pak Sandy dan Bu Marni
Anak Tiri Sudiro)
Rezky Aditya sebagai Rama
Miller Khan  sebagai Dennis
Michella Putri sebagai Maya
Kevin Andrean sebagai Reza - (Sahabat Andara)
Putri Anne sebagai Naning - (Pacar Reza)
Tia Ivanka   - Bu Tia (Ibu Maya)
Ari Wibowo sebagai Pak Sandy - (Ayah Maya dan Andara)
Adipura sebagai    Sudiro  - (Ayah Adara)
Vira Yuniar sebagai Marni - (Ibu Adara)
Johan Jehan - Pak Eddy (Ayah Dennis)
Triningtyas - Bu Ida (Ibu Dennis)
Suhel Fahmi sebagai Andi - (Keponakan Rama)
Malaki sebagai - Adit (Keponakan Rama)
Shelsi Valencia sebagai  Andien - (Keponakan Rama)

 Sambungan sinetron Separuh Aku Episode 53 pada 8 Disember 2012

Di toko perhiasan, Adara kelihatan berat hati mahu coba menyarungkan cincin tunangan tersebut ke jari Dennis. Rama dan Maya melihat Adara dan Dennis di sana sedang mencoba cincin tunangan itu. Rama seperti tidak mahu percaya dengan apa yang telah dilihatnya. Rama berjalan ke arah Adara. Terasa pedih dihati Rama. Sewaktu menonton babak di mana Adara menyarungkan cincin pertunangan ke jari Dennis, sapphire dapat rasakan yang Rama begitu sedih melihatnya. Tetapi Maya yang berada di samping Rama pada waktu itu senang hati.

Rama mahu jalan ke arah mereka tetapi dihalang oleh Maya yang suruh Rama usah dibahas tentang soal itu dengan alasan mereka ada meeting pada jam 11.00 pagi nanti. Untuk mengelakkan daripada buru-buru kata Maya hal itu dibahaskan nanti saja. Dalam hati Maya dia fikirkan yang sudah pasti tunangan Rama dan Adara akan gagal nanti.

Sewaktu meeting, Rama hilang konsentrasi kerana dia asyik memikirkan kejadian di toko perhiasan tadi apabila Adara menyarungkan cincin tunangan itu ke jari Dennis.Maya tahu Rama pasti tidak dapat fokus gara-gara memikirkan Adara lagi. Selepas meeting selesai, Maya mahu pulang bersama Rama tetapi Rama tidak mengendahkan Maya, katanya pada Maya jangan buat dia tambah pusing lagi dan dia terus pulang sendirian. Maya geram dengan tingkah laku Rama yang tidak mempedulikannya. Maya meneka pasti Rama bete gara-gara lmelihat Adara dengan Dennis mesra tadi.

Di kamar, Andien memberitahu Kakak Dara yang tadi cincinnya cocok banget sama Om Rama.  Dennis melihat Adara dan anak-anak begitu mesra dan dia dapat mengagak yang Adara bahagia dengan pertunangannya tetapi bilakah Dennis akan berasa kebahagiaan seperti Adara juga. Dennis cuma dapat mencintai Adara kerana dia satu-satunya kebahagiaannya. Tiba-tiba Dennis terlanggar mobil mainan anak-anak lalu dia terjatuh dan menjerit. Jeritannya didengar oleh Adara dan anak-anak. Anak-anak ketawa melihat gelagat Dennis. Dennis memberi alasan pada mereka yang tadi dia ketinggalan sesuatu jadi dia kembali ke situ. Suara hati Adara berkata, mungkin Dennis dapat membohongi anak-anak tapi dia tidak bisa membohongi Adara.

Babak-babak sebelum penghujung Episode 53

Adara memberitahu anak-anak perkara pertama yang akan dilakukannya adalah mempertahankan Om Rama jangan sampai menikah sama Tante Maya.Mereka memeluk Kakak Dara mereka dengan penuh kasih sayang. Rama memikirkan sampai bila dia akan sibuk terus begitu dalam menjalankan tugasnya saban hari sampai-sampai dia tidak dapat beri perhatian buat anak-anak. Rama terkenang kembali bagaimana Andien dan Adit jatuh dilubang besar tempoh hari dan waktu itu hujan lebat lagi.

Penghujung Episode menceritakan babak di mana Maya mengajak Rama makan malam. Namun Rama keberatan untuk menerima ajakan Maya. Maya tanya kenapa Rama menghindarinya sedangkan itu cuma makan malam biasa saja. Tetapi menurut Rama dia mahu menemani anak-anak saja kerana dia tidak biasa meninggalkan mereka sendirian. Maya geram dan perasaan marahnya menyebabkan Maya tidak dapat menumpukan perhatian di jalan raya hingga menyebabkan dia kecelakaan.

Pak Sandy menerima panggilan daripada Pak Sandy di rumah sakit. Rama terkejut mendengar yang Maya sedang berada di rumah sakit karena terlibat dalam kecelakaan. Rama terus ke rumah sakit. Sampai di rumah sakit, Pak Sandy memberitahu Rama yang hingga saat itu, Maya masih belum sadar juga. Pak Sandy ingin tahu apakah pekerjaan yang diberikan pada Maya terlalu berat untuk Maya tangani. Tetapi menurut Rama Maya begitu semangat melakukan kerja yang diberikan itu.

Kredit yang diberikan pada http://helloskyblu.blogspot.com/ sekiranya telah diambil sinopsisnya amat dihargai.

Terlebih dahulu saya ingin meminta maaf kerana terdapat banyak kesilapan dalam ejaan, struktur ayat dan tatabahasa sewaktu saya menulis sinopsis ini. Terima kasih kepada semua yang telah singgah di sini.

Layar Drama Indonesia: Separuh Aku Episode 53 pada 8 Disember 2012

Layar Drama Indonesia: Separuh Aku Episode 53 Part 1

Layar Drama Indonesia: Separuh Aku Episode 53 Part 2

Layar Drama Indonesia: Separuh Aku Episode 53 Part 3

Layar Drama Indonesia: Separuh Aku Episode 53 Part 4-4


sumber: (Terima kasih dan kredit diberikan kepada
http://www.sinemart.com/
http://www.rcti.tv/
http://id.wikipedia.org/
  Channel
 MrSakti7799 Channel
crystle1987 Channel
emeraldL2009 Channel
lynnaandyou Channel
dan semua pihak atas sumber maklumat dan gambar)

1 comments :

Ajie Imron said...

Yang episodw 53 part 4nya mna bro?

Online Visitors

Thank you for dropping by