Thursday, December 3, 2009

EPISODE 43 & 44 - SINETRON SETINGGI BINTANG PADA 2 & 3 DISEMBER 2009 DI ASTRO ARUNA PUKUL 6.00 PETANG - Lukman, ayah Binar meninggal dunia


Sinetron Setinggi Bintang mulai 5 Oktober 2009 di Astro Aruna pukul 6.00 petang dalam Episode 43 & 44- OST Setinggi Bintang berjudul Cinta Yang Lain yang dinyanyikan oleh Binar(Lagu gubahan Alan(Andika) untuk album Binar)

Sinopsis ringkas sinetron Setinggi Bintang:

Ketika cinta, hasrat, kehilangan dan kebahagiaan terangkai dalam satu kisah kehidupan yang dibalut dendam.


Dibintangi oleh:

Dhini Aminarti
Arifin Putra
Nikita Willy
Happy Jansen
Rana Audi Marissa
Syalwa

***********************************************************************
Yuda - bapa Dimas
Shinta - ibu Dimas
Jason - abang ipar Dimas
Christy - kakak Dimas

***********************************************************************

Pembukaan Tema sinetron Setinggi Bintang - Bersamamu: Putih

Lirik Lagu Bersamamu - Putih (Tema sinetron Setinggi Bintang)

Bersamamu
Aku merasakan seperti orang yang paling istimewa
Bersamamu
Aku seperti bintang-bintang yang selalu bersinar
Aku bahagia...
Aku bahagia...

Bersamamu
Aku merasakan kedamaian yang tiada terkira
Bersamamu
Aku seperti matahari yang selalu menyinari
Aku bahagia...
Aku bahagia...

**
Bagiku hanya kau yang terindah
Di antara bunga-bunga itu
Bagiku hanya kau yang terindah
Di antara bunga-bunga itu
Bagiku kaulah segalanya

Bersamamu
Aku bagai langit yang selalu menaungi hatimu
Bersamamu
Aku seperti pelangi yang menghiasi duniamu
Aku bahagia...
Aku bahagia...

Bersamamu
Aku merasa bahagia yang sesungguhnya
Bersamamu di sisa hidupku

ohh.. Di antara bunga-bunga itu
Bagiku hanya kau yang terindah
Di antara bunga-bunga itu
Bagiku kaulah segalanya..

Kau yang terindah
Kaulah segalanya..



Gambar-gambar Alan dan Binar sewaktu rakaman lagu Cinta Yang Lain yang dibintangi oleh
Dhini Aminarti dan Arifin Putra

**********************************************************************

Soundtrack Khas Setinggi Bintang - Cinta Yang Lain: Binar
Lirik Lagu OST Setinggi Bintang berjudul Cinta Yang Lain yang dinyanyikan oleh Binar

Karena dirimu
Aku terluka
Kecewa marah dan tinggalkanmu

Ku tau
Kau telah berubah
Di hatimu ada cinta yang lain
Tak pernah
Aku mengerti
Mengapa kau pilih dia

la...lalalalala...

Tak pernah aku harapkan
Cinta ini harus berakhir
Percuma cintaku untukmu
Ternyata kau dustai aku...

Salahkah aku
Jika engkau pergi

Reff:

Karena dirimu
Aku terluka
Kecewa marah dan tinggalkanmu

Ku tau
Kau telah berubah
Di hatimu ada cinta yang lain
Tak pernah
Aku mengerti
Mengapa kau pilih dia
la... lalalalala...

Tak pernah aku harapkan
Cinta ini harus berakhir...

***********************************************************************
Sambungan kisah sinetron Setinggi Bintang Episode 43


Sambungan kisah sinetron Setinggi Bintang Episode 43 Part 1


Sambungan kisah sinetron Setinggi Bintang Episode 43 Part 2


Sambungan kisah sinetron Setinggi Bintang Episode 43 Part 3


Sambungan kisah sinetron Setinggi Bintang Episode 43 Part 4


Sambungan kisah sinetron Setinggi Bintang Episode 43 Part 5


Sambungan kisah sinetron Setinggi Bintang Episode 43 Part 6

***********************************************************************
Sinopsis Setinggi Bintang Episode 44

Alan mengucapkan tahniah kepada Dimas kerana telah mendapat perusahaannya kembali dan sesuatu yang diberitahunya kepada Dimas adalah dia tahu di mana Binar berada. Binar harap wang dari nyanyian kelab dapat membantu ayahnya untuk perubatan. Binar beritahu ayahnya bahawa dia rasa wang yang dikumpulnya telah mencukupi tetapi ayahnya kata usah bazirkan wang itu dan biarkan dia seperti itu dan dia tidak mahu susahkan mereka.


Ayah Binar tetap tidak mahu mendapat rawatan. Dimas tidak mahu menemui Binar lagi. Katanya memang dia adalah tunangnya tetapi hati Binar telah dimiliki oleh Alan. Dimas beritahu Hestia bahawa Alan akan pergi ke Russia. Dimas juga minta Hestia menjadi setiuasahanya di perusahaannya.


Melly kata Dimas memang adalah seorang yang sangat baik. Walaupun Binar telah menyakiti hatinya tetapi dia tetap maafkan mereka. Katanya lagi Dimas adalah seorang yang baik dan berhati mulia. Binar memberitahu di mana dia tinggal sekarang.

Billy memberi khabar kepada Binar bahawa ayahnya sakit tenat. Melly dan Binar ikut Billy pulang ke rumahnya. Sebelum menghembuskan nafasnya yang terakhir, Lukman minta Melly menjaga Binar setelah ketiadaannya. Lukman meninggal dunia dalam Episode 44.




Sewaktu Dimas ingin menukar tayar keretanya, dia hampir dilanggar oleh Jason. Bagaimanakah kisah selanjutnya?

***********************************************************************
Sambungan kisah sinetron Setinggi Bintang Episode 44


Sambungan kisah sinetron Setinggi Bintang Episode 44 Part 1


Sambungan kisah sinetron Setinggi Bintang Episode 44 Part 2


Sambungan kisah sinetron Setinggi Bintang Episode 44 Part 3


Sambungan kisah sinetron Setinggi Bintang Episode 44 Part 4


Sambungan kisah sinetron Setinggi Bintang Episode 44 Part 5


Sambungan kisah sinetron Setinggi Bintang Episode 44 Part 6

***********************************************************************
(Terima kasih dan kredit diberikan kepada Astro Aruna, Multivision Plus dan semua pihak atas sumber maklumat dan gambar)

0 comments :

Online Visitors

Thank you for dropping by