Thursday, February 26, 2009

SAMBUNGAN TERKINI SINETRON INTAN EPISODE 181 YANG BERSIARAN DI ASTRO PRIMA SALURAN 105 PADA 26 FEBRUARI 2009 JAM 11.00 MALAM



Sambungan seterusnya kisah sinetron Intan yang bersiaran di Astro Prima pada 5 Februari 2009 jam 11.00 malam dan siaran ulangannya pada hari keesokannya pada jam 4.00 petang - Episode terkini: Sinopsis Intan terkini: Episode 176


Gambar-gambar Dude Harlino sebagai Aditya dalam sinetron Intan

Biodata/Profile Dude Harlino:

Nama Lahir: Dude Harlino (Nama Dude adalah singkatan dari "Dua Desember" yaitu tanggal kelahirannya - tanggal kelahirannya)

Tarikh Lahir: 2 Desember 1980 (umur 28)
Tempat Lahir: Indonesia, Jakarta
Tahun aktif: sejak 1999 - sekarang

Biodata/Profile pelakon-pelakon (pemain) sinetron Intan
Review/Sinopsis Episode Akhir Intan:

Doktor memaklumkan bahwa mereka tidak berjaya menyelematkan mama Kasih. Doa memberitahu amanat terakhir mama Kasih kepada Dr Frans, Intan dan Rado. Mama Kasih meminta supaya diberikan kedua matanya kepada Intan. Intantidak rela menerima permintaan itu. Intan ga bisa kerana dia bakal¡ melihat¡ ketiadaan mamanya. Doktor pun tidak memaksa dan memberi masasupaya Intan berfikir semula.

Majlis pengkembumian mama Kasihdiselubungi kesedihan. Kebanyakan ahli keluarga Intan berada di situ.Termasuk Kak Gery, Kak Sinta, Kak Jemy dan Bunga (yang agak lama tidak muncul).

Bintang akhirnya sadar. Ingatannya juga sudah pulih.Bintang bertanya keberadaan mama Kasih. Rado pun memberitahu kalau omaKasih sudah meninggal.

Dr Frans menonton video yang ditinggalkan Kasih untuknya. Di video itu Kasih memberitahu kalau sakit jantungnya sudah parah.

Intanteringat saat-saat permulaan dia mengenali mama Kasih. Intan sedihkarena dia merasakan seumur hidupnya dia hanya bikin mama Kasih bersedih. Rado bertanya apakah Intan ga mau merubah keputusannya untukmenerima donor mata dari mama Kasih. Intan tetap bingung.

Intandan Rado menjemput Bintang pulang. Bintang pinta supaya dibawa ke suatutempat- kubur oma Kasihnya. Bintang mengucapkan terima kasih kepada omaKasih.

Dr Frans datang bertemu Intan dan Rado untuk menyerahkan rekaman peninggalan mama Kasih. Di rekaman itu, mama Kasihmenyatakan hasratnya memberikan kedua matanya kepada Intan. Intan berasa sangat sedih.

Intan akhirnya menjalani operasi mata. Radodan Bintang meraikan ultah Intan di rumah sakit. Kali pertama dibuka balutan matanya, Intan ga bisa melihat apa-apa. Disuruh cuba skali lagi oleh doktor. Akhirnya Intan bisa melihat semula.

Dr Fransbertemu sama keluarga Nadine dan papa Fajar untuk membincangkan pestakejutan sempena ultah Intan. Pesta itu sebenarnya sudah dirancang olehmama Kasih.

Rado membawa Intan ke tempat pesta dan memberitahukalau ianya sengaja dirancang oleh mama Kasih. Saat itu juga rekamandari mama Kasih ditayangkan. Kesedihan menyelubungi lagi.

Semuamuncul dengan nyanyian lagu Happy Birthday buat Intan. Mama Wina danpapanya Rado juga ada! Bintang pun menyampaikan lagunya kepada mamanya.Sesudah itu dipanggil Intan ke pentas menyanyi bersama. Tiba-tibamuncul sang penyanyi sebenar Letto. Intan menjerit terperanjat. Semuapun menyanyi!

Intan melihat mama Kasih, Ello (!!!), nenek Lastri dan Rangga di atas langit melambai-lambai kepadanya.

Dokter Rado, Intan dan Bintang mengucapkan TERIMA KASIH SEMUA!! (review by:saeah85)

Video klip Intan - Pembukaan Tema Baru

Sambungan sinopsis sinetron Intan Episode 181 bersiaran pada 26 Februari 2009 jam 11.00 malam

Sinetron Intan bersambung pada malam ini dengan kisah :

Intan berasa gembira kerana ternampak banner yang tercatat namanya dan Dewa muncul di depannya dan memberitahu Intan bahawa itu semua adalah untuknya. Dewa mahu setiap hari mulai tanggal "sekarang" mulai hari ini Dewa dan Intan akan mula pacaran. Intan semakin tidak mengerti hasrat Dewa. Dewa tahu Intan masih belum boleh melupai tunangnya, Dewa berkata Intan layak berasa kebahagiaan.

Intan masih tidak mengerti kerana dia tidak cintakan Dewa tetapi Dewa kata itu semua tidak penting asalkan mereka boleh mula pacaran saja. Dewa menjemput Intan untuk pergi bekerja pada keesokan pagi. Dewa memberitahu Intan dia ingin makan bersama Intan setiap kali kerana mereka telah mula berpacaran. Dewa mahu Intan selalu senyum sewaktu makan bersamanya. Dewa memanggil Intan dengan "Pacar" dan membuat penguguman kepada pekerja-pekerjanya bahawa dia dan Intan sedang berpacaran. Intan tidak berapa senang dengan apa yang dilakukan oleh Dewa. Dewa meminta maaf kepada Intan dan berkata dia lakukan semua itu kerana dia ingin bahagiakan Intan.

Doktor memberitahu Rado bahawa keadaan Rosa semakin tenat dan tidak boleh menerima kejutan kerana ini akan menyebabkan Rosa meninggal dunia. Sewaktu dalam perjalanan pulang Rosa meminta Rado membawa mereka pergi berjalan-jalan walaupun dinasihati oleh doktor supaya lebih berehat. Dewa menyatakan hasratnya untuk mengajaknya ke suatu tempat. Dewa berpegang dengan Intan dan Rado ternampak. Dewa memberitahu Rosa bahawa kini dia dan Intan sudah berpacaran. Terlihat sayu di mata Intan apabila Intan menatap muka Rado. Rado meminta izin untuk pulang bersama Rosa. Ternyata Rado berasa cemburu.

Di pejabat, Dewa mengajak Intan pulang bersama-sama dan kalau perlu dia mahu menunggunya sehingga habis bekerja. Rosa terjumpa foto Intan di atas meja sewaktu mengemas rumah dan di belakang tertulis puisi oleh Rado. Rosa sedih dan berkata pada dirinya"Jangan jangan ingatan Rado sudah kembali".

Intan mengajak Dewa untuk bertemu dengan keluarganya. Intan tidak rela melihat dengan keadaan Dewa dan dia menerima cinta Dewa. Dalam hatinya dia meminta maaf kepada Rado. Nadine mendapat tahu bahawa kini dengan resminya mereka berdua sudah mula berpacaran. Nadine setuju dengan perhubungan mereka berdua. Arman bertanyakan kepada Nadine kenapa dia menerima Dewa dan ingin tahu adakah semua itu adalah kerana Dewa kaya tetapi Nadine berkata dia tidak mahu bersikap egois dan dia tidak ingin Intan menjadi janda tua dan dia pasti bahawa Dewa boleh membahagiakan Intan, cuma itu sahaja sebabnya iaitu dia mahu Intan bahagia.

Dr. Ardi memberitahu Rado dia sudah dapat memastikan bahawa dia tahu dia adalah Rado. Dr. Ardi hairan kenapa dia sanggup menjadi orang lain dan berpura-pura selama itu. Apakah maksudnya di sebalik semua ini. Rado menjelaskan kepada papanya bahawa dia juga ingin menjadi Aditya sekiranya boleh. Rado memeluk papanya dan memberitahu papanya bahawa semua itu adalah kerana dia tidak mahu Rosa meninggal dunia. Rosa terdengar perbualan mereka dan jatuh pengsan. Penyakit jantungnya menyerang Rosa lagi. Di rumah, Rado memberitahu Rosa bahawa dia tidak akan meninggalkannya. Rosa tetap mahu Rado menjadi Adityanya walaupun dia sedar bahawa ingatan Rado telah pulih. Dewa membaca buku rujukan cara-cara bagaimana untuk berpacaran dengan Intan. Dewa bercadang untuk membawa Intan pergi bercuti dan dia mahu melamar Intan. Rado mendapat tahu hal ini daripada security dan dia mahu mencegah daripada berlaku tetapi dia tidak tahu bagaimana caranya untuk berbuat demikian. Rado mengajak Rosa pergi bercuti.


Rado terdengar perbualan Rosa memberitahu kakaknya melalui handfone bahawa dia sangkakan Rado akan meninggalkannya apabila ingatannya pulih tetapi ternyata tidak, kata Rosa Rado tidak rela meninggalkannya kerana dia sakit. Rosa juga berkata dia tidak mahu kehilangan Aditya dan dia tidak mahu Rado kembali ke kehidupannya lagi.

Rado dan Rosa juga tiba di tempat di mana Dewa dan Intan sedang bercuti dan dalam hati Rado dia berkata dia ingin mencegah lamaran itu. Rado mendapat tahu Rosa sudah tahu dia telah tahu bahawa sebenarnya dia adalah Rado. Rosa berkata dia telah menyelamatkan Rado dan Rado berkata dia lebih rela buta dan bersama Intan. Rado bertekad untuk bersama Intan dan dia meninggalkan Rosa di situ. Kisah malam ini berakhir dengan Rosa memanggil nama "RADO".

Untuk mengetahui kesudahannya terus bersama shinystar pada malam esok untuk mengikuti sinetron Intan Episode 182. Apakah perasaan Intan setelah Rado memberitahu bahawa dia bukan Aditya dan sebenarnya Rado?


Sambungan kisah sinetron Intan Episode 181 Part 1


Sambungan kisah sinetron Intan Episode 181 Part 2


Sambungan kisah sinetron Intan Episode 181 Part 3


Sambungan kisah sinetron Intan Episode 181 Part 4


Sambungan kisah sinetron Intan Episode 181 Part 5


Sambungan kisah sinetron Intan Episode 181 Part 6


Sambungan kisah sinetron Intan Episode 181 Part 7


Episode demi episode yang ditonton shinystar dalam sinetron Intan semakin mencemaskan dan menyayat hati. Shinystar tidak sabar lagi menunggu episode yang seterusnya dalam Episode 182 yang akan disiarkan pada hari Isnin, 27 Februari 2009 pada jam 11.00 malam. Sekian kemas kini ringkas dari sambungan sinetron Intan Episode 181 daripada shinystar untuk semua. Hingga bertemu lagi dalam kemaskini yang akan datang.

(Terima kasih dan kredit diberikan kepada Astro Prima Saluran 105, http://www.sinemart.com, RCTI, adhie21: http://sinetron.forumco.com, luv cat: http://mforum.cari.com.my, http://sinetron.forumco.com, http://www.bigonblog.blogspot.com, http://id.wikipedia.org dan semua sumber atas maklumat dan gambar sinetron Intan)

8 comments :

Anonymous said...

shiny...are you work with ASTRO?I think you working with astro coz you know and post the sinopsis and the clip of every eps before INTAN was shown on tv...

Anonymous said...

continued..
every monday-friday nite..

niza said...

hai shiny..
episod 181 yg best setakat ini,ada yg lucu,sedih,dan sebal gitu,suka tau dewa yg cute dan lucu,rado yg masih dalam kekeliruan,rosa yg egois dan intan yg blurrr,niza suka babak intan dgn dewa,cute kan...kalau intan pilih dewa pun ok kan shiny....hahaha matilah dan niza dah kena sawan sinetron...

ShinyStar said...

hello, I am one of the viewers as every pemintat Intan. I write the review as I watch the show. Yesterday was Episode 181 and as I was watching I just write what I hear. Thanks for dropping by.

Anonymous said...

ouh bagusnya kannnn shiny starr nih mmg lengkap sinopsis kalau tertinggal satu episod leh lawat sini ...hehehe

tq so much shiny...

malam nih mesti lebih besst kannn?? Rado bagi tau Intan siapa dia sebenarnyaaa...deg deg deg ...

Anonymous said...

Dear Shinystar,
What a great job you have done. At leastnow, kalau I ter "miss" cerita Intan due to outstation atau official dinner, boleh lah refer to you. I even tengok balik all the best scene.
Great job, my dear...

Anonymous said...

thanks for the explanation..you are a very good listener..you can write as you hear and watch...thanks again..also for the completed review!!

ShinyStar said...

to you so much for all the compliments and for dropping by always for Intan.. thanks again. will try my best to write the review again for episode 182

Online Visitors

Thank you for dropping by