Wednesday, December 2, 2009

EPISODE 39 (Gaun Matahari) - SAMBUNGAN KISAH SINETRON SI CANTIK DAN SI BURUK RUPA PADA 2 DISEMBER 2009 PUKUL 2.00 PETANG DI TV3


Sinopsis sinetron Si Cantik dan Si Buruk Rupa Episode 39 pada2 Disember 2009- Gaun Matahari

Anak Pak Dahang Mentari sudah dewasa tetapi dia tidak pernah mengenal siapa ibunya. Pak Samad kata Mentari lebih cantik dari arwah isterinya. Pak Dahang akan menikahi anaknya minggu depan. Mentari hairan kenapa Pak Boncal mencampuri urusan anaknya. Pak Dahang membawa gaun Matahari sepertimana yang dimintanya. Mentari hairan bagaimana dia dapat cari gaun Matahari itu.



Tia dan Kendil pergi menemui Mentari. Mentari beritahu Kendil bahawa dia tidak tahu apa yang harus dilakukan kerana dia takut berdosa menikahi ayahnya sendiri. Mentari minta ayahnya membuat baju labuh daripada kulit Oying kuda kesayangan ayahnya sekiranya dia tekad hendak bernikah dengannya. Pak Boncal terus minta orang membunuh kuda kesayangan Pak Dahang. Kendil dan Tia hairan kenapa Pak Boncal sejahat itu. Mentari sedih apabila baju labuh daripada kulit Oying sudah siap. Tia dan Kendil minta Mentari ikut mereka keluar dari situ. Mentari pakai baju labuh itu sepertimana yang diminta oleh mereka dan rupanya bertukar rupa menjadi hodoh untuk mengaburi orang lain. Mentari ternampak seorang pangeran(Tuan Raden) yang sedang menaiki kuda lalu di situ. Mentari berharap dia dapat mengenali pangeran itu.


Konco-konco Pak Boncal akhirnya mendapat tahu tempat persembunyian Mentari. Peri Mili memberi Tia ramuan penawar untuk diberikan kepada Pak Dahang. Pak Boncal dapat tahu ramuanya telah ditukarkan kepada penawar. Semua ini adalah dengan pertolongan Peri Mili yang telah menukarkannya. Tuan Raden sakit dan dia rindukan Mentari. Raden mahu bernikah dengan Mentari.

Sambungan kisah sinetron Si Cantik dan Si Buruk Rupa Episode 39

Sambungan kisah sinetron Si Cantik dan Si Buruk Rupa Episode 39 Part 1

Sambungan kisah sinetron Si Cantik dan Si Buruk Rupa Episode 39 Part 2


Sambungan kisah sinetron Si Cantik dan Si Buruk Rupa Episode 39 Part 3

Sambungan kisah sinetron Si Cantik dan Si Buruk Rupa Episode 39 Part 4

Sambungan kisah sinetron Si Cantik dan Si Buruk Rupa Episode 39 Part 5

***********************************************************************
(Terima kasih dan kredit diberikan kepada TV3, http://sinemart.com, dan semua pihak atas sumber maklumat dan gambar)

0 comments :

Online Visitors

Thank you for dropping by