Monday, March 2, 2009

SAMBUNGAN KISAH SINETRON INTAN EPISODE 183 YANG BERSIARAN PADA 2 MAC 2009, ISNIN DI ASTRO PRIMA SALURAN 105 PADA JAM 11.00 MALAM



(Gambar pelakon-pelakon yang membintangi sinetron Intan pada setiap hari Isnin hingga Jumaat jam 11.00 malam di Astro Prima Saluran 105 - Terima kasih dan kredit diberikan kepada sarahdin Channel yang telah meluangkan masanya buat poster ini untuk shinystar)

Sambungan seterusnya kisah sinetron Intan yang bersiaran di Astro Prima pada 5 Februari 2009 jam 11.00 malam dan siaran ulangannya pada hari keesokannya pada jam 4.00 petang - Episode terkini: Sinopsis Intan terkini: Episode 182


Gambar-gambar Dude Harlino sebagai Aditya dalam sinetron Intan


Biodata/Profile Dude Harlino: (Terima kasih dan kredit diberikan kepada sarah untuk poster Dude Harlino)


(Gambar Dude Harlino: Terima kasih dan kredit diberikan kepada Sarah untuk poster Dude Harlino yang berlakon sebagai Rado/Aditya dalam sinetron kegemaran shinystar: INTAN )

Nama Lahir: Dude Harlino (Nama Dude adalah singkatan dari "Dua Desember" yaitu tanggal kelahirannya - tanggal kelahirannya)

Tarikh Lahir: 2 Desember 1980 (umur 28)
Tempat Lahir: Indonesia, Jakarta
Tahun aktif: sejak 1999 - sekarang

Biodata/Profile pelakon-pelakon (pemain) sinetron Intan
Review/Sinopsis Episode Akhir Intan:

Doktor memaklumkan bahwa mereka tidak berjaya menyelematkan mama Kasih. Doa memberitahu amanat terakhir mama Kasih kepada Dr Frans, Intan dan Rado. Mama Kasih meminta supaya diberikan kedua matanya kepada Intan. Intantidak rela menerima permintaan itu. Intan ga bisa kerana dia bakal¡ melihat¡ ketiadaan mamanya. Doktor pun tidak memaksa dan memberi masasupaya Intan berfikir semula.

Majlis pengkembumian mama Kasihdiselubungi kesedihan. Kebanyakan ahli keluarga Intan berada di situ.Termasuk Kak Gery, Kak Sinta, Kak Jemy dan Bunga (yang agak lama tidak muncul).

Bintang akhirnya sadar. Ingatannya juga sudah pulih.Bintang bertanya keberadaan mama Kasih. Rado pun memberitahu kalau omaKasih sudah meninggal.

Dr Frans menonton video yang ditinggalkan Kasih untuknya. Di video itu Kasih memberitahu kalau sakit jantungnya sudah parah.

Intanteringat saat-saat permulaan dia mengenali mama Kasih. Intan sedihkarena dia merasakan seumur hidupnya dia hanya bikin mama Kasih bersedih. Rado bertanya apakah Intan ga mau merubah keputusannya untukmenerima donor mata dari mama Kasih. Intan tetap bingung.

Intandan Rado menjemput Bintang pulang. Bintang pinta supaya dibawa ke suatutempat- kubur oma Kasihnya. Bintang mengucapkan terima kasih kepada omaKasih.

Dr Frans datang bertemu Intan dan Rado untuk menyerahkan rekaman peninggalan mama Kasih. Di rekaman itu, mama Kasihmenyatakan hasratnya memberikan kedua matanya kepada Intan. Intan berasa sangat sedih.

Intan akhirnya menjalani operasi mata. Radodan Bintang meraikan ultah Intan di rumah sakit. Kali pertama dibuka balutan matanya, Intan ga bisa melihat apa-apa. Disuruh cuba skali lagi oleh doktor. Akhirnya Intan bisa melihat semula.

Dr Fransbertemu sama keluarga Nadine dan papa Fajar untuk membincangkan pestakejutan sempena ultah Intan. Pesta itu sebenarnya sudah dirancang olehmama Kasih.

Rado membawa Intan ke tempat pesta dan memberitahukalau ianya sengaja dirancang oleh mama Kasih. Saat itu juga rekamandari mama Kasih ditayangkan. Kesedihan menyelubungi lagi.

Semuamuncul dengan nyanyian lagu Happy Birthday buat Intan. Mama Wina danpapanya Rado juga ada! Bintang pun menyampaikan lagunya kepada mamanya.Sesudah itu dipanggil Intan ke pentas menyanyi bersama. Tiba-tibamuncul sang penyanyi sebenar Letto. Intan menjerit terperanjat. Semuapun menyanyi!

Intan melihat mama Kasih, Ello (!!!), nenek Lastri dan Rangga di atas langit melambai-lambai kepadanya.

Dokter Rado, Intan dan Bintang mengucapkan TERIMA KASIH SEMUA!! (review by:saeah85)

Video klip Intan - Pembukaan Tema Baru

Sambungan sinopsis sinetron Intan Episode 183 bersiaran pada 2 Mac 2009 jam 11.00 malam

Pusi Rado Kepada Intan

Orang di Utara bilang gunung itu indah, aku diam
Orang di Selatan bilang laut itu indah, aku diam
Orang di Timur bilang bintang itu indah, aku diam
Orang di Barat bilang permata itu indah, aku diam
Orang di Utara, Selatan, Timur, Barat diam,
Aku bilang Intan yang indah.

Sinopsis sambungan Episode 183 pada 2 Mac 2009:

Intan meletakkan jawan sebagai ofis girl di pejabat Dewa dan dia tidak akan lupa bahawa dia pernah bekerja di sana. Dewa mengucapkan selamat tinggal kepada Intan dan berdoa semoga Intan akan berbahagia selalu.

Nia bertanyakan kepada Rado mengenai Rosa dan berkata bahawa Rosa itu kelihatan baik di luar sahaja tetapi ternyata dia tidak sebaik yang disangkakan tetapi Intan memberitahu Nia bahawa Rosa telah meninggal dunia dan Nia juga diberitahu bahawa adalah tidak baik mengatakan orang yang sudah tiada lagi.

Rado bekerja sebagai doktor semula dan dia menelefon Intan dan mereka membuat temu janji untuk makan bersama. Rado rasa gembira dengan keadaan yang sudah pulih seperti biasa. Kakak Rosa melawat Rado di pejabatnya. Kakak Rosa berkata bahawa Rosa sangat beruntung kerana dapat bertemu dengan Rado.

Wina mahu Intan dan Rado tinggal bersamanya tetapi menurut Nadine Intan dan Rado mesti tinggal bersamanya selama setahun. Mereka bergaduh berkenaan dengan hal ini. Adakah masalah ini dapat diselesaikanNadine bersetuju dan merestui pernikahan Intan dengan Rado dan Intan begitu terharu sekali.


Gambar Romi bertemu dengan Rena. Adakah mereka akan bersama kelak?



Gambar pernikahan Rado dan Intan dalam sinetron Intan yang bersiaran pada 2 Mac 2009

Sally memberitahu mamanya, Intan bahawa dia pasti akan hadir pada hari pernikahan Intan dan Rado. Akhirnya Rado dan Intan bernikah. Pada keesokan hari Intan memberitahu Rado bahawa dia mempunyai mimpi yang indah mengenai Rangga.

Wina menasihati Intan supaya membuat pemeriksaan badan dan mesti makan makanan yang berkhasiat. Wina tidak sabar untuk menimang cucu lagi. Doktor menjelaskan kepada Intan bahawa kemungkinan Intan tidak dapat mengandung lagi kerana dia pernah mejalani pembedahan pemindahan ginjal. Ini telah menjejaskan rahimnya yang menyebabkan Intan tidak dapat mengandung. Rado dan Intan amat sedih mendengar hal itu.
Intan mendapat kesukaran untuk menerima kenyataan itu.

Rado cuba memujuk Intan dan menurutnya setelah Intan menjadi isterinya, hidupnya sudah lengkap. Rado dan Intan tidak tahu bagaimana hendak menerangkan kepada Wina bahawa Intan tidak dapat mengandung lagi. Intan meminta maaf kepada ibu mertuanya dan berkata dia tidak dapat memberi keturunan kepadanya lagi. Wina ingatkan Intan sedang bergurau dengannya. Wina terpaksa percaya apa yang telah dikatakan oleh Intan setelah Rado menjelaskannya kepada mamanya bahawa doktor memberitahu mereka bahawa memang benar Intan tidak dapat melahirkan anak lagi. Wina tidak mahu menerima kenyataan itu dan beredar meninggalkan Rado dan Intan pada waktu itu.

Rado meminta mamanya tidak bersikap marah kepada Intan sekiranya dia sayangkannya. Wina menyalahkan Intan yang tidak dapat memberi keturunan kepada mereka. Nadine terkejut mendengar Wina menyatakan bahawa Intan telah mandul kerana rahimnya telah rosak akibat pemindahan ginjal dan juga gagal ginjal pada suatu ketika yang lalu. Apakah yang akan berlaku kepada Intan selepas ini? Kisahnya bersambung pada hari esok, 3 Mac 2009, Selasa pada waktu yang sama.


Sambungan kisah sinetron Intan Episode 183 Part 1


Sambungan kisah sinetron Intan Episode 183 Part 2


Sambungan kisah sinetron Intan Episode 183 Part 3


Sambungan kisah sinetron Intan Episode 183 Part 4


Sambungan kisah sinetron Intan Episode 183 Part 5


Sambungan kisah sinetron Intan Episode 183 Part 6

Episode demi episode yang ditonton shinystar dalam sinetron Intan semakin mencemaskan dan menyayat hati. Shinystar tidak sabar lagi menunggu episode yang seterusnya dalam Episode 184 yang akan disiarkan pada hari Selasa, 3 Mac 2009 pada jam 11.00 malam. Sekian kemas kini ringkas dari sambungan sinetron Intan Episode 183 daripada shinystar untuk semua. Hingga bertemu lagi dalam kemaskini yang akan datang.

(Terima kasih dan kredit diberikan kepada Astro Prima Saluran 105, http://www.sinemart.com, RCTI, adhie21: http://sinetron.forumco.com, luv cat: http://mforum.cari.com.my, http://sinetron.forumco.com, http://www.bigonblog.blogspot.com, http://id.wikipedia.org dan semua sumber atas maklumat dan gambar sinetron Intan)

7 comments :

Anonymous said...

hai shinny..
pertamanya trima kasih yg ter amat kerana blong shinny adalah yg terbaik untuk sinetron intan,dari ulasan,upload,gambar,etc..
cuma nak tahu jika shinny ada apa2 acara diluar waktu tanyangan intan,mcmana shinny dapat kan upload episod ya....muahhhh sayang shinny

sapphire blu said...

hello niza, thanks kerana terus ke sini untuk sinopsis Intan - sambil dengar dan tonton shiny type sinopsisnya.. thanks again.

Anonymous said...

encemnye rado pakai baju kawin..nmpak mcm ustadlh..intan pun nampak makin manis je..thanks shiny utk semua maklumat tntang sinetron intan!!

Anonymous said...

hi shiny..sarahdin here!! thanx ye dah bg credit kat sarah.. (",)

Blog Nana said...

thx yah shiny....
sy x taulah apa jd klau tiada shiny...

Anonymous said...

hey hai! thanks ya sebab post intan episod 183...sebab saya dah miss episod tu semalam..thank u so much ya! Shiny ada tak episod intan yang awal-awal..sebab saya start nonton separuh jalan...plz ya kalau ada plz post it atau tolong bagitau ya dimana saya boleh menonton epi awal intan..terima kasih ya!

sapphire blu said...

saya cuma ada intan dari episode 78 dan yang lebih awal dari episode itu, saya ingin mememinta maaf kerana tidak dapat membantu Putri. thanks kerana telah ke sini untuk Intan.

Online Visitors

Thank you for dropping by