Monday, December 7, 2009

EPISODE 117 & 118 - SAMBUNGAN SINETRON SEKAR PADA 4 & 7 DISEMBER 2009 PUKUL 3.00 PETANG DI ASTRO PRIMA SETIAP HARI ISNIN - JUMAAT - Rimba pengsan


Sinetron Sekar mula menemui penonton pada 23 Jun 2009 pukul 2.00 petang dan 11.00 malam setiap hari Isnin hingga Jumaat dan siaran ulangannya pada keesokan hari pada pukul 4.00 petang - Episode 117 & 118 dari Isnin hingga Jumaat pukul 3.00 petang dan siaran ulangan pada 11.00 malam


Gambar dan Biodata/Profile Pelakon Yang Membintangi Sinetron Sekar:
(Terima kasih dan kredit diberikan kepada http://id.wikipedia.org)

**********************************************************************
Sambungan kisah sinetron Sekar Episode 117 pada 4 Disember 2009



Sekar terlepas tetapi dia ditangkap semula oleh penjahat yang ingin menjualnya ke Batam.


Karina rasa tidak tenang apabila Rimba berjaya menjawab soalan kuz itu.
Karina berikhtiar bagaimana caranya agar Rimba tidak teruskan dalam pertandingan akhir kuiz tersebut dan dia tersenyum sendirian. Apakah niat jahat Karina lagi. Rendra masih belum ada berita Sekar lagi tetapi dia pasti itu semua angkara Karina lagi.

Polis kepung tempat di mana Sekar dikurung dan mereka semua dibawa ke balai polis. Polis sangka Sekar adalah anggota penjahat itu tetapi Sekar cuba menjelaskan kepada mereka bahawa dia cuma mangsa daripada kejadian itu. Polis minta Sekar beri keterangan di balai polis sahaja. Karina beritahu Rimba tentang Sekar. Rimba tidak mahu meneruskan pertandingan kuiz itu sepertimana yang Karina mahukan untuk mencari Sekar.


Karina upah pemandu teksi untuk lakukan sesuatu bagi pihaknya. Pemandu teksi itu membawa Syifa naik ke teksinya. Sewaktu dalam pencarian Sekar, kepala Rimba terasa sakit dan pengelihatannya kabur. Rimba pengsan. Syifa tanya apa Karina mahu lakukan padanya. Kata Karina dia ingin membawa Syifa ke suatu tempat di mana dia tidak akan berjumpa dengan Sekar lagi. Dia memberitahu Syifa dia ingin menyingkirkan Syifa juga kerana dia adalah anak orang yang dibencinya. Karina tinggalkan Syifa di tempat yang terpencil di jalan.


n


p

Polis syaki Sekar adalah anggota sindiket penjahat itu. Wanita-wanita yang bersama Sekar berkata memang mereka ditipu dan akan dijual ke Batam. Polis minta Sekar jangan reka cerita dan bekerjasama dengan mereka sahaja. Setelah Rimba sedar di hospital dia terus ke rumah Sekar dan Risma beritahunya bahawa semua ini ada kaitannya dengan Karina. Rendra muncul.Dia beritahu Rimba dan Risma Sekar telah ditemui dan kini berada di balai polis. Risma gembira dapat bersatu dengan Sekar semula. Dia memeluk Sekar dengan penuh rindu. Rendra dan Rimba tumpang gembira kerana Sekar telah ditemui. Rimba lega Sekar selamat.


Kepala Rimba terasa sakit lagi dan pengsan. Doktor minta Rimba membuat pemeriksaan kesihatan yang lebih lanjut lagi kerana kemungkinan Rimba mengidap penyakit yang merbahaya. Rimba enggan membuat pemeriksaan kesihatan. Dia mahu pulang sahaja. Dalam perjalan mencari Syifa, Rimba hampir pengsan lagi. Sekar risau keadaan Rimba. Kisahnya bersambung...

**********************************************************************

Sambungan kisah sinetron Sekar Episode 117 Part 1


Sambungan kisah sinetron Sekar Episode 117 Part 2


Sambungan kisah sinetron Sekar Episode 117 Part 3


Sambungan kisah sinetron Sekar Episode 117 Part 4


Sambungan kisah sinetron Sekar Episode 117 Part 5


Sambungan kisah sinetron Sekar Episode 117 Part 6

**********************************************************************
Sambungan kisah sinetron Sekar Episode 118


Sambungan kisah sinetron Sekar Episode 118 Part 1


Sambungan kisah sinetron Sekar Episode 118 Part 2


Sambungan kisah sinetron Sekar Episode 118 Part 3


Sambungan kisah sinetron Sekar Episode 118 Part 4

Sambungan kisah sinetron Sekar Episode 118 Part 5

**********************************************************************
(Terima kasih dan kredit diberikan kepada Astro Prima, http://www.rcti.tv, Sinemart, http://id.wikipedia.org dan semua pihak atas semua sumber atas maklumat dan gambar sinetron Sekar)

0 comments :

Online Visitors

Thank you for dropping by